Skapar en egen tråd istället för att besudla ”årets sommarklocke”-tråden!
Ber om ursäkt för stavfel och raljerande samt risiga bilder redan nu på förhand!
Jakten på sommarklockan började redan i Januari!
In kom denna best!
Vad kan vara somrigare än guld gummi och denna fantastiska tavlan!
Begäret stillades inte där, utan tankarna gick ju att man kan ju inte bara ha den där mastodontklumpen....det blir ju otympligt och någon owg-klocka är det inte.
I och med att jag inte ville gå runt med 1kg guld på armen varje dag så införskaffade än AP till, en i stål måste man ju ha.
Dom tillsammans bildade en drömsk duo!
Flipparsjukan slog in och båda såldes
In kom denna Jaeger! Helt otrolig, helt klart en av dom bästa dressarna jag känt på!
Och detta carbonmonster från Hublot!
In kom också två stycken mycket trevliga sommriga stål ”beaters” om man får kalla dom det!
Rolex Explorer 2! Tredje gången gilt, första gången med vit tavla!
Breitling Colt 41 med grå sunburst!
Här någonstans kände jag mig inte riktigt nöjd
efter att ha två...ursäktar språket...satans bra APs så kändes det enda in i själen att dessa inte ens var i närheten. Något behövdes göras igen!
Både Hubloten och Jägern fick lämna och byttes ut mot två klockor från en av mina absoluta favorit tillverkare...Panerai
In kom
Pam684
Och Pam933
Båda somriga och tillsammans med dom två tidigare stålklockorna skapades en i mina ögon mycket trevlig sommarkonstellation!
Men återigen kickade rastlösheten in och Breitlingen fick lämna! Och in kom en Tudor...som överlevde en eftermiddag innan den rullade vidare.
Nu är vi framme till nutid och många klockor har testats och jag tänkte nu presentera mitt senaste tillskott och utmanare till årets sommarklocka.
Jag återvände till Rolex, och för mig ett outforskat område nämligen vintage!
Detta är den första klockan jag har haft som är äldre än mig själv men vilken otrolig sak det är!
Denna tillsammans med Pam684 känns som dom kommer vara favoriterna i sommar....om dom nu får stanna
Även den vita explorern kommer fylla sin funktion under sommarhalvåret!
Jag presenterar Rolex Gmt Rootbeer!
Ber om ursäkt för stavfel och raljerande samt risiga bilder redan nu på förhand!
Jakten på sommarklockan började redan i Januari!
In kom denna best!
Vad kan vara somrigare än guld gummi och denna fantastiska tavlan!
Begäret stillades inte där, utan tankarna gick ju att man kan ju inte bara ha den där mastodontklumpen....det blir ju otympligt och någon owg-klocka är det inte.
I och med att jag inte ville gå runt med 1kg guld på armen varje dag så införskaffade än AP till, en i stål måste man ju ha.
Dom tillsammans bildade en drömsk duo!
Flipparsjukan slog in och båda såldes
In kom denna Jaeger! Helt otrolig, helt klart en av dom bästa dressarna jag känt på!
Och detta carbonmonster från Hublot!
In kom också två stycken mycket trevliga sommriga stål ”beaters” om man får kalla dom det!
Rolex Explorer 2! Tredje gången gilt, första gången med vit tavla!
Breitling Colt 41 med grå sunburst!
Här någonstans kände jag mig inte riktigt nöjd
Både Hubloten och Jägern fick lämna och byttes ut mot två klockor från en av mina absoluta favorit tillverkare...Panerai
In kom
Pam684
Och Pam933
Båda somriga och tillsammans med dom två tidigare stålklockorna skapades en i mina ögon mycket trevlig sommarkonstellation!
Men återigen kickade rastlösheten in och Breitlingen fick lämna! Och in kom en Tudor...som överlevde en eftermiddag innan den rullade vidare.
Nu är vi framme till nutid och många klockor har testats och jag tänkte nu presentera mitt senaste tillskott och utmanare till årets sommarklocka.
Jag återvände till Rolex, och för mig ett outforskat område nämligen vintage!
Detta är den första klockan jag har haft som är äldre än mig själv men vilken otrolig sak det är!
Denna tillsammans med Pam684 känns som dom kommer vara favoriterna i sommar....om dom nu får stanna
Även den vita explorern kommer fylla sin funktion under sommarhalvåret!
Jag presenterar Rolex Gmt Rootbeer!