• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Porscheägare eller inte ?

Porscheägare eller inte ?


  • Totala väljare
    254

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu svär jag kanske i kyrkan (eller åtminstone i fel tråd), men...
Om nu en elbil är intressant - varför inte bara satsa på en sådan? Det finns ju elbilar som kan ta dig din ToR-sträcka utan alltför mycket kompromisser.
Men visst. Man får svälja stoltheten och köra amerikanskt! ;)

Ingen fara - jag kör Range Rover idag. Men mina bilsemestrar är från Sverige till Italien. Skulle ta rätt lång tid att åka, ladda nån timme, åka - ladda osv...(om det ens finns laddstolpar tillräckligt tätt längst Autobahn, eller Tyrolen).

Därför måste jag ha en hybrid....
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ingen fara - jag kör Range Rover idag. Men mina bilsemestrar är från Sverige till Italien. Skulle ta rätt lång tid att åka, ladda nån timme, åka - ladda osv...(om det ens finns laddstolpar tillräckligt tätt längst Autobahn, eller Tyrolen).

Därför måste jag ha en hybrid....
supercharge.jpg


Superchargers finns det rätt gott om numera.
Men absolut - jag förstår hur du tänker!

Har en löst bekant som tagit sin Model S neråt både Frankrike och Italien till och vad jag förstått så har det funkat helt okej.
Men inte helt utan kompromisser så klart.

Nog om det - åter till Zuffenhausens finest! :)
 

Tapiren

Cartier
Jag håller med. Följer sedan många år marknaden för luftkylt (356/911) och efter tio års stadigt rally så känns det som att det toppat ut nu.

Då Early 911-bilarna blivit för dyra för de flesta "vanliga" köparna så stack ju G-bilarna i raketfart för några år sedan. I sommar känns det som att det blivit svårt för säljarna att få sålt till de priser man begär. Mycket röda pris-pilar på Blocket just nu...

Mycket ligger osålt länge även på Mobile.de och på de stora internationella auktionerna går det mesta till utrop eller under. Undantaget är såklart de mest extrema objekten (orörda 356:eek:r, 911:eek:r i små serier typ RS-bilar) där det kan bli lite prishets.
Ja, för två somrar sedan tyckte jag bilarna var galet dyra, men de såldes ändå. Nu ligger många bilar osålda trots att de är ganska rimligt prissatta.

Troligen blir det väl någon form av normalisering nu, framförallt för de bilar som är hyggliga, men inte mer.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor

rdianat

Cartier
2-Faktor
IMG_0221.JPG
En intressant artikel. Den miljonte har just sålts.

Vete fan vad jag tycker om den färgen på just den modellen. Givet färgval på en Morgan (å kanske en Jaguar, Shelby Cobra eller Mustang Shelby) men på en Porsche? Tycker den ser ut som en groda.

https://www.bloomberg.com/news/phot...-organic&utm_source=twitter&utm_medium=social
Tack för länken! Håller med ang. färgen, gör sig inte alls på 991:an. Ser dock riktigt bra ut på den första 911:an (kolla t.ex. in Magnus Walker's video om hans Irish Green 911). Har överlag svårt för den här miljonte bilen. Fälgarna, de guldfärgade emblemen, osv.
 

thomastheswede

Audemars
IMG_0221.JPG
En intressant artikel. Den miljonte har just sålts.

Vete fan vad jag tycker om den färgen på just den modellen. Givet färgval på en Morgan (å kanske en Jaguar, Shelby Cobra eller Mustang Shelby) men på en Porsche? Tycker den ser ut som en groda.

https://www.bloomberg.com/news/phot...-organic&utm_source=twitter&utm_medium=social
Miljon-bilen är en tolkning av F Porsches tjänstebil från 60-talet som var just grön och hade träpaneler osv. Finns flera artiklar om den i div P-tidningar på sistone, tydligen kostade den ca 2 mio sek extra att bygga jmf med en vanlig S...
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Äger ej men åkt en del.
Vardsgskomfort lätt Carrera 4S (eller nån av de modernare SUV.arna) men körglädje så vinner orginalet 911 Turbo (vet att det finns S läge på C4S men det är inte riktigt samma sak..)
 

Isac85

Cartier
Hilfe bitte. Vad är tankarna om Panamera som vardagsbil? Skall användas av en familj på 2 vuxna 2 barn. Hur är lastutrymmet? Ungarna är förbi barnvagnsåldern men man vill ju andå kunna lasta hyffsat mycket. Hur är den på vinterväglag? Vad ska man sikta in sig på för modell? Vilka paket skall man hålla utkik efter? Tanken är att köpa begagnat och budgeten ligger runt 6-700K. Tacksam för svar
 

Duckie

Omega
Ligger kanske däromkring. Köparen avgör ju.
Fanns en högerstyrd -73 som gick för 9,5 på auktion i UK ett tag sedan. Men finns visst bara 17ex högerstyrda vilket säkert påverkar.
IMG_0053 - Version 2.jpg
.
 

hellbit

Cartier
En fråga till Porsche communityn här. Är det en riktig styggelse fortfarande att köpa en 996 Carrera år 2000? Jag tänker att ibland blir det som varit ratat populärt igen. Vad säger ni?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En fråga till Porsche communityn här. Är det en riktig styggelse fortfarande att köpa en 996 Carrera år 2000? Jag tänker att ibland blir det som varit ratat populärt igen. Vad säger ni?

Upplever att 996 fått lite av en purist-revival.

Men DU ska ju gilla bilen!

(Var själv relativt nära att handla 996 förra året så jag är biased).
 

sevdah

Omega
2-Faktor
En fråga till Porsche communityn här. Är det en riktig styggelse fortfarande att köpa en 996 Carrera år 2000? Jag tänker att ibland blir det som varit ratat populärt igen. Vad säger ni?
996 är en bra bil. Hittar du en med rätt utrustning och bra historik så ökar den i värde. Försök att hitta en bra Turbo ;)
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
En fråga till Porsche communityn här. Är det en riktig styggelse fortfarande att köpa en 996 Carrera år 2000? Jag tänker att ibland blir det som varit ratat populärt igen. Vad säger ni?

Den är inte alls lika hatad längre, populariteten och priserna stiger, fräscha bilar med låga mil säljs rätt snabbt nu känns det som.
 
Topp