• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Portuguesen behöver smakråd.

Kniven

Cartier
Tänker beige linnekostym och Panamahat, då passar nog brunt croco bäst. Uppskattar när folk drar till solen i dressklocka och inte en beater avsedd för sand och vatten...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fukten i tropikerna kommer att få det där sollet att imma igen innan du lämnat taxin från flygplatsen..men deppa inte.....du kommer hem med en fantastisk patina......tropic dial = x 2 pengarna..... :)
Här snackar vi instant värdestegring.....som slår vilket Index som helst.....

Den blir perfekt till halmhatten och cocosnötsdrinken...på brun strap !!

Då skickar jag iväg mina klockor med mamma nästa gång hon åker till Filippinerna. Fuktigheten där är äckligt hög... Tack för tipset!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Erwin

Breitling
Att ta med detta ur på resan är ju väldigt fyndigt då det var Portugisen Vasco da Gama som "upptäckte" sjövägen till Indien.
Och att på denna resa klä den i rocka (ett havsdjur) ser jag som det givna valet. Men blå eller brun ? Personligen tycker jag
att brunt blir mest stilfullt.

Sen tror jag att du inte nöjer dig med "bara" en klocka ?
Men det får vi väl se på bilderna ????
Trevlig resa !
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fin klocka men inte ska den med till ngn sandig ö? Du behöver en badklocka i guld. Lämna alla dina klockor hemma. Köp en 116618 när du mellanlandar i Dubai.

Frågor?

:)
 

Whedda

Rolex
Brun kroko och guld är ju den klassiska crème de la creme- kombin men tycker i detta fallet att den svarta krokon var ännu bättre nästan. Sen är ju jag så obotligt efterbliven att jag förmodligen hade valt strap efter om jag tog med mig svarta eller bruna skor men det är som sagt gravt osunt...Bär man inga skor eller t ex sneakers vinner det svarta för min del.
Tänk bara på att läderband och varma, fuktiga klimat i kombination med svettig handled kan vara sisådär för livslängden.

En polare lånade min Reverso under en gemensam resa till Florens i Juli för några år sedan. 4 dagar i 35gradig värme fick det strutsbandet att gå från cognac till mörkt brunt och bokstavligen talat genomblött! Vi garvar åt det och kallar det "patina" och det är inte hela världen men sen dess väljer jag alltid länk, nato eller gummi på extremt varma resmål.
 
Topp