Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Posten suger ja. Tyvärr verkar det vara kriminellt pack anställt i organisationen. Förra sommarens bokläsning sket sig då mitt bokpaket "försvann". Det roliga med att möjligheten att spåra försändelser är att se exakt var stölden skedde, hoppas någon inom ledningen tar tag i problemet. Hoppas även tjuvfan var bra på engelska för övrigt, för samtliga 8 böcker i paketet var på engelska. Jag tror att det är här som problemet ligger, folks hederlighet är på tillbakagång. Det är inte precis rocket science att lägga rätt paket i rätt hög. Arrrggh! Annat var det på min tid.
Imorse kom en ny "försening" och "felsortering" som ploppade upp online. Oväntat. Icke.
Jag satte mig på telefonen igen. Kundtjänst kunde inte först inte ens se att jag gjort ett ärende några dagar tidigare, och sa att hon kunde göra att spårärende men inte så mycket mer och att de då har tre arbetsdagar på sig. Så om ca en vecka skulle de höra av sig. Helt stört. Hon gick efter tjat iväg och kollade något, och då hittade hon min tidigare spårning och de hade igår börjat med den och konstaterade att de då har denna tid på sig. Så det skulle ändå inte bli klart till efter påsk. Jag försökte förklara att deras "tid" inte är från när de behagar att börja med ärendet, utan från när jag anmäler ärendet. Så långt kom jag denna gång.
Men nu ger jag mig inte. Igår en tom klockbox. Nu ska jag ha min andra klocka. Jag ringde till postnords huvudkontor, förklarade läget och alla olika bud under en veckas tid och krävde att få bli kopplad till någon med någon form av ansvar. Jag blev kopplad till en arbetsledare. Hon var mycket trevlig och förstående. Jag anmälde både den stulna klockan och klockan som man bara går runt runt på sorteringsterminalen till henne. Hon lovade att ta tag i det kvarvarande paketet direkt och att någon nu skulle leta upp den fysiskt och ringa mig. Jag hade hört det förr, men var ändå lite hoppfull. En timme senare ringde de från centralen, de hade hittat paketet. Jag bad om att absolut inte skicka den till mitt ombud, då jag inte litar på dem ett smack nu. Då fick jag hämta den på plats ute i Segeltorp en liten bit utanför Stockholm. Sagt och gjort. Paketet är rätt mörbultat. har väl hackat runt i sorteringsmaskinen i veckas tid, men det åker inte omkring någonting i det. Jag hoppas det är bra packat, och framförallt att det inte är tomt (som gårdagens)....
Skönt att du fick det, det gäller att man pratar med någon närmare själva distributionen så brukar det lösa sig! Sa dom ingenting om vad som kunde vara orsaken? Var adressen felande på paketet tex eller något sånt?
Jag skickade paket så gott som dagligen inom Sverige för 4-5 år sedan, på mitt dåvarande jobb. Det tog ett dygn från inlämning till leverans. I något enstaka fall två dygn. Jag var heller aldrig med om att ett paket försvann på posten. Något har gått katastrofalt fel med posthanteringen och då det fungerat tidigare så är nog PostNord boven i dramat.
Tillägg: En gång i livet så har jag blivit bestulen på ett paket under transport och det var hos FedEx och det skötte det bedrövligt dåligt. (där fick de en välförtjänt känga)
Ingen klockrelaterad post men måste spy lite galla över PostNord..
La en beställning på en matta den 30 mars. Hemleverans skulle ingå, perfekt!
Dagarna gick och Inget hände... När jag kom hem från påskledigheten kunde jag se att den varit och snurrat lite överallt. Det stod även att dom skickat mig både SMS-avi (dubbla) samt post-avi. Detta har jag inte mottagit. Dubbelkollade adress + telefonnr, båda stämde.
Idag den 20e kom det hem ett papper att jag
måste hämta ut mattan senast den 20e (läs idag) annars skickas den tillbaka. Jag hade alltså 20 minuter på mig innan posten stängde. Vad hände med hemleveransen? Och de tidigare avierna? Avgå PostNord!!
Har problem jag också..
Sålde min Exp II från 2005 när jag var hemma hos familjen över påsken men hade den på ett gummi medan länken var kvar hemma på annan ort. Jag och köparen kom därför överens om att jag skulle skicka länken. Lade den på lådan i tisdagsmorse klockan 08.00 och den har tydligen inte kommit fram ännu. Vanligt blått vadderat kuvert. Är helt säker på att mottagarens adress är korrekt och har även skrivit min adress som avsändare så hade något varit knas borde den ju ha kommit tillbaka hem hit till mig. Bör jag vara orolig eller är det möjligt att det kan ta så här lång tid för skiten?
Jag ska nu polisanmäla det hela, med postnord som ansvarig. Inte för att det händer något, men för att markera. Någon i deras kedja har snott den. Den är inte stulen i USA.
Jag ska nu polisanmäla det hela, med postnord som ansvarig. Inte för att det händer något, men för att markera. Någon i deras kedja har snott den. Den är inte stulen i USA.
Har problem jag också..
Sålde min Exp II från 2005 när jag var hemma hos familjen över påsken men hade den på ett gummi medan länken var kvar hemma på annan ort. Jag och köparen kom därför överens om att jag skulle skicka länken. Lade den på lådan i tisdagsmorse klockan 08.00 och den har tydligen inte kommit fram ännu. Vanligt blått vadderat kuvert. Är helt säker på att mottagarens adress är korrekt och har även skrivit min adress som avsändare så hade något varit knas borde den ju ha kommit tillbaka hem hit till mig. Bör jag vara orolig eller är det möjligt att det kan ta så här lång tid för skiten?
Beställde en Seiko SKX013 från USA. Resan från USA till Sthlm tog 2 dagar men när paketet lämnades över till Postnord har det inte alls gått snabbt. Klockan fastnade hos tullen i 7 dagar... förra veckan när klockan lämnade tullen fick jag en uppdatering: "Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren" Sedan dess har det inte hänt något. Ringde PostNord idag och fick information om att de inte kunde hitta mitt paket och att jag skulle avvakta till morgondagen och att en faktura på moms+tull är på väg till mig.
Jag betalar gärna tull- och momsavgift men var är mitt paket? Blir så jäkla trött på PostNord... och hur i hel**** kan man avsluta en tråkig nyhet med att säga: "Trots att vi inte kan hitta ditt paket så har vi skickat en faktura på tull-och momsavgift till dig. Bara så du vet". Take my money and give me my package.
Haft ett problem en gång, paketet försvann med spårbart i Sverige... med försvinnande att den hamnade hos fel person i en annan address än den jag skickades. Hur det gick till vet jag inte, förlorade klockan, och inga pengar fick man.
Men det var typ innan PostNord, så ett tag sedan. Annars är ganska nöjd med leverans och så.
Haha, ja de är heeeeelt galna, höll på och tjafsade med dem och deras norska motsvarighet i två veckor en gång, och varje gång man kontaktade dem var det tillbaka till ruta noll och dra hela historien igen då de inte verkar dokumentera något av intresse i sina supportärenden .... och det hjälper inte direkt att man måste skicka paketen på ICA där ingen heller har någon som helst koll längre utan mest gissar sig fram?!?
Läst hela tråden nu... det skulle jag inte ha gjort lite skraj över att få en tom låda när mitt paket kommer fram. För er som fått tomma paket, är det ert ansvar eller är det PostNord som ansvarar för detta?
Läst hela tråden nu... det skulle jag inte ha gjort lite skraj över att få en tom låda när mitt paket kommer fram. För er som fått tomma paket, är det ert ansvar eller är det PostNord som ansvarar för detta?
Ringde PostNord strax innan 17. Personen bakom luren sa att jag kommer att kunna hämta ut paketet imorgon. Och återigen avslutades samtalet med: "och så är det en tull- och momsavgift för att hämta ut paketet" andra gången...
Vad ska man säga, Postnord fungerar bra i 99% av fallen, den resterande procenten vill dom inte kännas vid alls och tar inget som helst ansvar. Leveranstiden har också försämrats nämnbart jämfört med säg 2005-2015 även om det går snabbare än Schenker i de flesta fall. Men det betalar man/kunden ju för så det ska man kunna förvänta sig.
Ett svenskt paket (inte klockrelaterat), var redan uthämtat när jag skulle hämta det. En Kafka-stund uppstår där man undrar om detta verkligen händer.
Då hade ICA-postombudet skickat SMS till en annan person med samma förnamn som mig. Den personen gick och hämtade ut sitt paket. Enligt postens kundtjänst så ser ju allt bra ut i deras system.
Den enda lilla detaljen som räddade mig är att de lämnade ut hela namnet på personen som fick det.
Vad hade hänt om de inte lämnade ut namnet? Vad hade hänt om han inte svarade eller saknade nummer? Eller inte ville ge tillbaka mitt paket?
Efter lite detektivarbete och Hitta.se sökningar så lyckades jag prata med honom och hämta paketet på hans jobb.
Svagheten ligger i att det inte är ett helautomatiserat system, utan postombudet verkar skicka SMS manuellt. Jag såg lite statistik på postnords hemsida som är skrämmande.
"Postnord levererar 90,3% av alla breven!"
Jaha, vad gör ni med resten då? Lite bättre är det för paket, men skulle aldrig skicka en finare klocka med det. Postnord levererar 96.8% av alla sina paket.
Så de tappar bort din klocka 3 gånger av 100.
Om du köper en finare klocka på KS så träffa istället din klocksnack-vän över en kopp kaffe!