Tyvärr har jag också fått anledning att skriva i den här tråden

Lämnade in min klocka hos Eriksons i Sundbyberg i onsdags och vi kom överens om att de skulle titta på den i lugn och ro och sedan skicka den till mig, då jag bor 10 mil bort, så att den skulle vara framme senast till helgen. Så jag hoppade på tåget hem. När tåget lämnar perrongen ringer de från Eriksons:
- Din klocka är klar, är du kvar i närheten?
- Nej, jag har precis satt mig på tåget så ni får tyvärr skicka den
- Inga problem, då gör vi det så har du den senast på fredag
Senare på dagen får jag ett förhandsmeddelande i PostNords app om att det är ett paket på väg till mig. Gott, tänker jag. Sedan händer ingenting. Igår spårade jag paketet igen, då var det inlämnat på en ICA-butik i sumpan vid kl 15 igår. Perfekt, det måste vara före stopptid, då är det hos mig imorgon (läs: idag).
Spårar paketet på nytt idag och ser att det inte har lämnat ICA-butiken. Vad är det som händer? tänker jag. Ringer därför ICA-butiken i min jakt på svar:
- Hej! Jag undrar vad ni har för sista inlämningstid på paket?
- Runt kl 16.
- Okej, för jag har ett paket som är inlämnat igår kl 15 och det ser ut att fortfarande vara kvar. Gick paketen iväg som vanligt igår?
- Ehh, nej just det, igår kom de och hämtade kl 12 för de hade inte varit här på fyra dagar. Vi hade fem burar med paket. Men ditt paket kommer gå iväg idag och vara framme på måndag, inga problem!
- Tack för informationen, sa jag, men det jag tänkte var "f*ck you, PostNord"
Frågor till PostNord som dyker upp i mitt huvud:
1. Varför hämtar ni inte paket på flera dagar?
2. Om ni väljer att hämta tidigare för att ni inte hämtat på flera dagar, varför inte hämta ytterligare en gång på ordinarie tid också så att de som håller sig till era stopptider inte ska bli drabbade av fel ni begått tidigare dagar?
Skärpning, PostNord!
Om jag bara inte hade hunnit kliva ombord på tåget.....suck