• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Posten suger! Måste skriva av mig och svära.

Vad tycker du om posten?

• Jag älskar posten. De är så himla duktiga.

Röster: 60 25.9%
  • De suger.

Röster: 163 70.3%
  • Jag jobbar på posten.

Röster: 9 3.9%

• Totala väljare
    232
Med den som blev stulen efter den mottagits av postnord i Sverige? Nejdå, postnord tycker det är amerikanska postens ansvar att klockan stals under postnords kedja någonstans. Mycket seriöst, not. Säljaren hade försäkrat frakten dock, så det löste sig efter jag mailade en kopia på polisanmälan (som lades ner på två röda). Utan säljarens försäkring skulle det varit kört.

#donotshiptonigeriaorsweden
Skönt att det löste sig iaf. Tråkigt att PN inte vill ta ansvar för sin egen verksamhet. :/

Hämtade ut ett paket åt frugan för någon dag sedan. Paketet, vilket var en låda full med kläder var helt upprivet, alltså inte diskret, lådan var helt uppriven. Alla kläder låg konstigt nog kvar men när hon provade dem märkte hon att de var uttagna ur sina individuella påsar och även provade, flera ärmar var ut och in mm.

Någon i postnords kedja blev alltså sugen på att prova lite kläder. Väldigt udda att inte någon som hanterat paketet på vägen bemödat sig med att tejpa ihop lådan igen.

Senast ändrad:
Hämtade ut ett paket åt frugan för någon dag sedan. Paketet, vilket var en låda full med kläder var helt upprivet, alltså inte diskret, lådan var helt uppriven. Alla kläder låg konstigt nog kvar men när hon provade dem märkte hon att de var uttagna ur sina individuella påsar och även provade, flera ärmar var ut och in mm.

Någon i postnords kedja blev alltså sugen på att prova lite kläder. Väldigt udda att någon som hanterat paketet på vägen inte ens bemödat sig med att tejpa ihop lådan igen.
Väldigt märkligt. Fotades detta och anmäldes till både PN och avsändaren? Om det säljande företaget (typ Boozt) får klagomål från deras kunder angående posten så kan ju de trycka på PN från deras håll. Det väger nog tyngre än klagomål från privatpersoner.

Väldigt märkligt. Fotades detta och anmäldes till både PN och avsändaren? Om det säljande företaget (typ Boozt) får klagomål från deras kunder angående posten så kan ju de trycka på PN från deras håll. Det väger nog tyngre än klagomål från privatpersoner.
Jepp, det är fotograferat och "anmält".
Kanske ska tillägga att jag hittills (innan detta) aldrig någonsin haft problem med paket som öppnats eller ej kommit fram.

Jepp, det är fotograferat och "anmält".
Kanske ska tillägga att jag hittills (innan detta) aldrig någonsin haft problem med paket som öppnats eller ej kommit fram.
Gött. Jag har inte heller haft sådana här problem (än). Jag har haft andra problem/dispyter med posten men dessa har löst sig rätt bra.

Någon i postnords kedja blev alltså sugen på att prova lite kläder. Väldigt udda att inte någon som hanterat paketet på vägen bemödat sig med att tejpa ihop lådan igen.
Saker man alltså av hygienskäl inte längre kan beställa på nätet: Tandborstar, kontaktlinser, sexleksaker. Trodde de hade stressigt på posten, men har man tid o öppna paket o leka med innehållet verkar postnord vara en ganska chill arbetsplats.:confused: jag skulle helst öppna paket med drönare o flyga runt lite på postsorteringen.

Nu är det tredje gången på under ett år som brev försvinner för oss!

Nu senast hustruns bolags årsredovisning som inte kom fram? Av misstag blev det sänt som ordinär post men som tur är har Bolagsverket en påminnelsefunktion så nu är det skickat rekat som sig bör. Får hoppas det kommit fram!

Jim

Vissa postnummer är hårdare drabbade än andra. Har inte varit om någon totalkatastrof ännu mer än försenad post och aviseringar som aldrig kommer fram. Har man tur kommer de efter 1-2 veckor. Fattar inte hur det är möjligt..

En flyktig bekant som arbetar för Postnord vittnar inte så sällan om dess förfall. Ser ärligt talat inte hur det ska vända inom överskådlig framtid. @Joakim C är dock något på spåren.

Den 7 juni skickade jag ett stort (viktigt) brev till en myndighet med A-post. Det kom fram den 23 juni! Jag läste att det hos "Postnord" låg brev på hög eftersom de saknar personal att sortera! Bryt samarbetet med dansken, ställ hårda regleringskrav på Posten likt tidigare, anställ personal och måla om bilarna till gula igen med den gamla fina loggan. Det är ju för faan samhällsviktig verksamhet som bedrivs. Det var bättre förr - i det här fallet.
Och gå inte över till digital brevlåda för då får de ännu lägre volymer och svårare att få budgeten att gå ihop.

Tror inte den digitala brevlådan gör så stor skillnad. Vi handlar mer och mer på nätet så Postnord borde ha mycket att göra ändå?
Synd att det inte finns en bra konkurrent til PN. Sticker det upp nån är dom om möjligt ännu sämre? Läs Bringcitymail. Där får man spåra paketen själv.

Tror inte den digitala brevlådan gör så stor skillnad. Vi handlar mer och mer på nätet så Postnord borde ha mycket att göra ändå?
Synd att det inte finns en bra konkurrent til PN. Sticker det upp nån är dom om möjligt ännu sämre? Läs Bringcitymail. Där får man spåra paketen själv.
Jag tror nog att PN lider av den minskande brev-volymen - varav myndighetspost är en stor post ( ;) ) På paket från våra internet-affärer så finns det konkurrens, men vi tenderar att välja det billigaste alternativet (PN eller Schenker)

Tillbaka
Topp