• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postkodlotteriet ringer och vill att man ska vara med i tv

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Idag ringde Postkodlotteriet och ville att jag skulle hjälpa till gällande en vän som vunnit och som nu ska vara med i tv. Den självklara frågan blev då hur mycket han vunnit vilket inte kunde besvaras förrän de spelat in. Jag ska alltså hjälpa till att dra ner brallorna på min gode vän och göra han till åtlöje inför alla som tittar på tv.

Frågan kvarstår dock. Vad fan kan han ha vunnit? Jag vet att det inte går att säga men någon kanske har något att säga. Jag är sjukt nyfiken just nu.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Postkodslotteriet är väl ett riskkapitalbolag vars bolagsform är en stiftelse har jag för mig. D.v.s. det finns ingen insyn men det är kanske mindre intressant då de inte skattar i Sverige.
 

Zingo

Rolex
Det kan alltså handla om så lite som 10 bananer?
Har aldrig spelat eller aktivt kollat på det men tycker mig ha noterat det och tänkt tanken att jag skulle bli sjukt besviken om de kom med TV kamra och ett stort guld kuvert och man vann 10 lax och får frågan om vad man ska göra för pengarna.
- Ehh, för den summan får det bli en service och ett par natoband.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har aldrig spelat eller aktivt kollat på det men tycker mig ha noterat det och tänkt tanken att jag skulle bli sjukt besviken om de kom med TV kamra och ett stort guld kuvert och man vann 10 lax och får frågan om vad man ska göra för pengarna.
- Ehh, för den summan får det bli en service och ett par natoband.

Man vill ju inte vara med i tv för tio lax. Ska be dem dra åt skogen imorgon.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Om det fortfarande fungerar som det gjorde för ett par år sedan så är det en på postnumret som vunnit en bil+en massa pengar och flera andra som får minst 100K var.
 

Zingo

Rolex
100 lax är fortfarande förlite för att berätta i TV om "hur det förändrar livet". Stör mig även på att de som vinner 1 mkr alltid gratuleras och får frågan hur de känns att bli miljonär. Självklart nice summa att vinna men hur många är inte det idag som ex har någon form av bostadsaffär bakomsig?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
100 lax är fortfarande förlite för att berätta i TV om "hur det förändrar livet". Stör mig även på att de som vinner 1 mkr alltid gratuleras och får frågan hur de känns att bli miljonär. Självklart nice summa att vinna men hur många är inte det idag som ex har någon form av bostadsaffär bakomsig?

Blir en del lösgodis på Ullared för 100 lax.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Men vad har du att förlora på det? Om det skulle vara småkrafs är det väl din väns förlust och inte din. Skulle det däremot vara någon miljon skulle det nog vara kul att se reaktionen.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Men vad har du att förlora på det? Om det skulle vara småkrafs är det väl din väns förlust och inte din. Skulle det däremot vara någon miljon skulle det nog vara kul att se reaktionen.

Jag kommer självklart att ställa upp på detta. Fjantar runt lite som vanligt bara. Funderar på om jag kan lura med min vän till simhallen eller något annat kul ställe. :)
 
Idag ringde Postkodlotteriet och ville att jag skulle hjälpa till gällande en vän som vunnit och som nu ska vara med i tv. Den självklara frågan blev då hur mycket han vunnit vilket inte kunde besvaras förrän de spelat in. Jag ska alltså hjälpa till att dra ner brallorna på min gode vän och göra han till åtlöje inför alla som tittar på tv.

Frågan kvarstår dock. Vad fan kan han ha vunnit? Jag vet att det inte går att säga men någon kanske har något att säga. Jag är sjukt nyfiken just nu.

Hur fick Postkodlotteriet tag i dina uppgifter? Hur vet de vilka som är vänner med kommande vinnare?
 
100 lax är fortfarande förlite för att berätta i TV om "hur det förändrar livet". Stör mig även på att de som vinner 1 mkr alltid gratuleras och får frågan hur de känns att bli miljonär. Självklart nice summa att vinna men hur många är inte det idag som ex har någon form av bostadsaffär bakomsig?
Inte för att vara sån men det är sällan någon som undrar hur 100k ska förändra livet och vad gäller storleken på 1 MSEK så känns du ganska raljant som verkar tro att "de flesta" sitter med den summan och en lyckad bostadsaffär. Dessutom måste du ju för att vara likvid med den miljonen efter en bostadasffär ha downsizat eftersom övriga bostäder också ökat. Hur som tycker det är lite drygt med folk som ska raljera om hur "lite" 1MSEK är.

Nu var ju inte det kärnfrågan. Personen kan som sagt vunnit alltfrån 15k resecheck till ny V60 och 15 MSEK.
 

Zingo

Rolex
Inte för att vara sån men det är sällan någon som undrar hur 100k ska förändra livet och vad gäller storleken på 1 MSEK så känns du ganska raljant som verkar tro att "de flesta" sitter med den summan och en lyckad bostadsaffär. Dessutom måste du ju för att vara likvid med den miljonen efter en bostadasffär ha downsizat eftersom övriga bostäder också ökat. Hur som tycker det är lite drygt med folk som ska raljera om hur "lite" 1MSEK är.

Nu var ju inte det kärnfrågan. Personen kan som sagt vunnit alltfrån 15k resecheck till ny V60 och 15 MSEK.
Du missförstår, poängen var att de alltid utgår från att folk inte är det trots att det finns väldigt många dom är det.
En trevlig slant att vinna, absolut.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Guld sticker nog i folks ögon så det får bli en i stål. Funderar på att ta min 15202 som jag för övrigt tycker är världens bästa klocka. :D

Kör guld! Man vet ju hur det är själv när man ser någon redan välbärgad knös skrapa triss i TV4. Man retar upp sig! En känsla jag tycker att du ska bjuda poskodsmiljonärspubliken på!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Postkodslotteriet är väl ett riskkapitalbolag vars bolagsform är en stiftelse har jag för mig. D.v.s. det finns ingen insyn men det är kanske mindre intressant då de inte skattar i Sverige.
What? Skattar inte de heller i sverige??Landet där det enbart accepterade sättet att "bli rik" är via vinst. Har man jobbat ihop det mja då är det jante som gäller..
Tamigfan knappt någon som skattar i sverige, bara (jag inräknat) vanligt fölk.
Malta nästa.
 
Topp