Sond
Patek
Inspirerad av en annan tråd om att ge klockor till barnen och med inspiration en tråd på ett internationellt forum så kör jag min uppfattning om PP-reklamen här.
PP har en strålande slogan om att en PP äger man inte, man förvaltar den bara till nästa generation. Jag tycker det är en underbar slogan.
Ofta träffad de dessutom rätt i bildvalet. Men ibland går det helt fel. Som i dessa:
Alltså, när jag ser dessa bilder tänker jag att jag aldrig, aldrig kommer skaffa mig en PP.
Men så ser jag dessa och tänker mig att en PP måste jag bara ha...
Den med pappan och sonen på perrongen ger dock lite "boarding school" vibbar så den sätts upp på reservationslistan.. Lite mycket Lundsberg över den... Men jämfört med de första här ovan passerar den utan anmärkning.
Vad säger ni? Reagerar ni på de första bilderna eller tycker ni att de på ett fint sätt smälter in i PP:s bildspråk?
PP har en strålande slogan om att en PP äger man inte, man förvaltar den bara till nästa generation. Jag tycker det är en underbar slogan.
Ofta träffad de dessutom rätt i bildvalet. Men ibland går det helt fel. Som i dessa:
Alltså, när jag ser dessa bilder tänker jag att jag aldrig, aldrig kommer skaffa mig en PP.
Men så ser jag dessa och tänker mig att en PP måste jag bara ha...
Den med pappan och sonen på perrongen ger dock lite "boarding school" vibbar så den sätts upp på reservationslistan.. Lite mycket Lundsberg över den... Men jämfört med de första här ovan passerar den utan anmärkning.
Vad säger ni? Reagerar ni på de första bilderna eller tycker ni att de på ett fint sätt smälter in i PP:s bildspråk?