• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PPwatches

Har både frågat på en del där och köpt.
Väldigt okunnig med tanke på de många dyra ur han säljer. Däremot oklanderlig service vid köp.
Men räkna inte med att kunna få svar på alla era frågor kring en specifik klocka.

Har både frågat på en del där och köpt.
Väldigt okunnig med tanke på de många dyra ur han säljer. Däremot oklanderlig service vid köp.
Men räkna inte med att kunna få svar på alla era frågor kring en specifik klocka.
Det kan ju också ha att göra med att han säljer på kommission och låter den verkliga ägaren skicka direkt till kund ibland. Inte lätt att beskriva något noggrant om man inte sett det i verkligheten. Men okunnig är han absolut. Mig blockade han efter jag påpekat att den Datejust han sålde inte hade evighetskalender... 🤯🤡

Ja det kan man ju fråga sig. Han har ju lyckats byta in en fejk Omega och grinat om det i något Facebookinlägg. Jag tror det är en tidsfråga innan han säljer fejk till någon och krånglar med att göra rätt för sig när det uppdagas.
Har du Print eller länk till inlägget?
Dessa hobbyhandlare, utanför KS, är ju något man ska undvika.

Det kan ju också ha att göra med att han säljer på kommission och låter den verkliga ägaren skicka direkt till kund ibland. Inte lätt att beskriva något noggrant om man inte sett det i verkligheten. Men okunnig är han absolut. Mig blockade han efter jag påpekat att den Datejust han sålde inte hade evighetskalender... 🤯🤡
Precis så kan det nog gå till. I mitt fall köp av billigare klocka gick det smidigt iaf och allt var som utlovat.
Tror detta är en person som är mer business än kunskap och nörderi vilket gör det lite avigt när man säljer en produkt som många köpare till produkten ofta har väldigt mycket kunskap om.
Inte sällan jag ser direkta fel i annonstexten.

Det låter ju då som att har man ej kunskapen själv och kan verifiera, bör man avstå affär härifrån kanske? Samtidigt har han fått många bra betyg. Men dom dåliga betygen kanske är bortplockade :)

Har aldrig handlat av honom, men absolut läst hans annonser i något år.
Dessvärre ytterligare en krängare som använder superlativ på mer eller mindre varenda klocka han säljer. Dessutom lyser hans okunnighet rakt igenom. Exempel:
Super rare tavla - när det inte alls är en rare tavla, öht.
Grymt skick - när man tydligt ser att klockan är sönderhyvlad
Ovanlig referens - på en rätt vanlig referens

Osv... För novisen eller mindre kunnige, är det lätt att bli "lurad" på något som kanske inte är i det skick eller så ovanlig som utannonseras.

Kommer jag att handla av honom någon gång? Förmodligen, då han titt som tätt ändå har en del klockor till hyggliga priser. Men då baserat på mina kunskaper snarare än att jag köper hans superlativ.

Nedan ett rykande färskt exempel från ikväll, på en klocka som ska vara i "Grymt skick".

1000049425.jpg

1000049422.jpg

1000049420.jpg

Tillbaka
Topp