• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Premier League

ollkli

Rolex
2-Faktor
Ja äntligen är det snart dags för premiär :) och ÄNTLIGEN känns det riktigt kul och spännande som Liverpool supporter. Var ett gäng år sedan sist kan tilläggas :confused:

Jag tror att det står mellan Liverpool och City när det kommer till ligan. Ger mig på att tippa topp 4 iaf. Arsenal har ett för stort ombygge att göra så dom är inte med i år. Chelsea känns svala.

1. Liverpool
2. Man C
3. Tottenham
4. Man U

Så där har ni iaf topp 4 ;)
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Ja äntligen är det snart dags för premiär :) och ÄNTLIGEN känns det riktigt kul och spännande som Liverpool supporter. Var ett gäng år sedan sist kan tilläggas :confused:

Jag tror att det står mellan Liverpool och City när det kommer till ligan. Ger mig på att tippa topp 4 iaf. Arsenal har ett för stort ombygge att göra så dom är inte med i år. Chelsea känns svala.

1. Liverpool
2. Man C
3. Tottenham
4. Man U

Så där har ni iaf topp 4 ;)
Tror precis som du att det kommer stå mellan Pool och City och att ditt gäng drar längsta strået i vår. Liverpool känns mer komplett som lag, än de gjort på mycket, mycket länge....
Börjar redan bli orolig inför nästa söndag:confused:
 
Är spänd och ser framemot många av lagen, exempelvis west ham! Dock så har jag aldrig känt så här icke exalterad inför en säsongspremiär för ens eget lag (United).. så oinspirerande sommar för vår del.
 

Camo00

Patek
Mourinhos fotboll = oinspirerad
För att inte tala om hans attityd! Maken till chef...
maxresdefault.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tyvärr är jag supporter av Newcastle, Fiorentina och Öis så det är ganska sällan jag kostar på mig att vara kaxig.
Men jag tönker mig att Magpies kommer kunna bli ett vra mittenlag och att La viola blir topp 6 i år.
Örgryte låter vi vara outtalade........(vinner CL om 2 år).
 

Hjelm

Rolex
Tyvärr är jag supporter av Newcastle, Fiorentina och Öis så det är ganska sällan jag kostar på mig att vara kaxig.
Men jag tönker mig att Magpies kommer kunna bli ett vra mittenlag och att La viola blir topp 6 i år.
Örgryte låter vi vara outtalade........(vinner CL om 2 år).
Hoppas verkligen att Newcastle stabiliserar sig i mitten. Så länge Benitez inte tröttnar på Ashley kan det nog gå...
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Nu har tråden vilat i drygt ett halvår, dags att uppdatera!
Går guldet till det röda eller ljusblå laget?
Vad händer på platserna 3-6, klämmer sig United in bland Londonlagen?
Och mitt kära Hammers? Finns bara två ord, same old.....
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Själv hoppas jag på Liverpool men City ser starka ut. Jag hoppas spänningen håller i sig så att det blir en avgörande match mellan säsongens två bästa lag
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Tror City, men får hoppas Spurs och Lillebror kan sätta stopp för deras framfart. Men deras bredd är så sjuk jämfört med Pools.

Håller tummarna för att det lossnar för Salah nu när han fått näta igen. Han har varit under all kritik senaste månaderna. En förstatouch som får Benteke att framstå som Messi
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tror City, men får hoppas Spurs och Lillebror kan sätta stopp för deras framfart. Men deras bredd är så sjuk jämfört med Pools.

Håller tummarna för att det lossnar för Salah nu när han fått näta igen. Han har varit under all kritik senaste månaderna. En förstatouch som får Benteke att framstå som Messi

Den är väldigt bra bredd samtidigt har city lyckats bättre med sina satsningar senare åren mot Liverpool. Tycker det är främst senaste två-tre åren värvningarna lyckats. För pengamässigt har de ju spenderat mkt båda två. Skillnaden har ju varit att city köpt det behov de haft medan nu klopp faktiskt gjort detsamma, ex många mittfältare vilket saknades förra året och en vettig (sjukt bra) mittback. Men tror Liverpool tyvärr missar titel i år med, tror de kommer förlora någon match. Spelmässigt är de bra men faktum är ju att titlar saknas och benitez fortfarande lyckats bäst :pompus:
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Den är väldigt bra bredd samtidigt har city lyckats bättre med sina satsningar senare åren mot Liverpool. Tycker det är främst senaste två-tre åren värvningarna lyckats. För pengamässigt har de ju spenderat mkt båda två. Skillnaden har ju varit att city köpt det behov de haft medan nu klopp faktiskt gjort detsamma, ex många mittfältare vilket saknades förra året och en vettig (sjukt bra) mittback. Men tror Liverpool tyvärr missar titel i år med, tror de kommer förlora någon match. Spelmässigt är de bra men faktum är ju att titlar saknas och benitez fortfarande lyckats bäst :pompus:

En avsevärd skillnad är att Liverpool har tvingats sälja sina bästa spelare. Coutinho, Suarez och Sterling. Tittar vi på nettot är det skillnaden signifikativ mellan Liverpool och Manchesterklubbarna.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ville ni öppet sälja Gini till oss? :D spelare vill bort till en klubb med högre status eller lön. Det vet du lika väl som jag.

Nu har ju Newcastle en ägare som ser vinst före placering i ligan (sålänge de är i PL) så rätt stor skillnad där så ja när chansen kom att göra 200milj i vinst efter ett år så sa nog Ashley ja tack fort som fan ;) Han köper bara i nödfall billigt eller högre summor om avkastning kan bli bra, typ almiron som lär gå för 500mij. inom två år.

Ingen av spelarna ovan satt väll på utgående kontrakt? :pompus:
 

Hjelm

Rolex
Nu har ju Newcastle en ägare som ser vinst före placering i ligan (sålänge de är i PL) så rätt stor skillnad där så ja när chansen kom att göra 200milj i vinst efter ett år så sa nog Ashley ja tack fort som fan ;) Han köper bara i nödfall billigt eller högre summor om avkastning kan bli bra, typ almiron som lär gå för 500mij. inom två år.

Ingen av spelarna ovan satt väll på utgående kontrakt? :pompus:
Och tvingats har väl LFC aldrig gjort. Men det är inte många klubbar som har råd att behålla spelare som vill bort bara för sakens skull. Så tvång är det inte, men en finansiellt ohållbar ekvation.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Och tvingats har väl LFC aldrig gjort. Men det är inte många klubbar som har råd att behålla spelare som vill bort bara för sakens skull. Så tvång är det inte, men en finansiellt ohållbar ekvation.
När spelare gör allt för att få lämna en klubb, vägrar spela till exempel. Så skulle jag säga att du är tvingad att sälja.

Hade jag fått bestämma hade alla tre ruttnat i reservlaget tills deras kontrakt gått ut. Lite som PSG gör med Rabiot.

Förstår ju helt vad ni menar men samtidig inte tvång men visst när någon erbjuder 2miljarder så är det ju inte konstigt. Går ju alltid ruttna bort i reservlaget i fyra år men visst kostar det klubben mkt men någon behöver ju våga ta steget. Nu fick ju lfc bra betalt att investera i vilket de gjort och också bra (Mane, Salah, van dijk etc), dock tråkigt med sterling och coutinho. Suarez är ju en gudabenådad mål/teknikspelare men han i sig är ju ingen jag skulle vilja förknippas med min klubb. Passar dock bra i barcelona med andra fuskare/filmare som busquet.

Sitter inte rabiot på utgående kontrakt och ville inte förlänga därav psg vägrar spela han tills han isf skrivit på? Vilket i sig är lika illa som när spelarna försöker tvinga sig bort.
 
Senast ändrad:

JohanHLM

Rolex
Tänkte åka med grabben (7år) till London i höst för att titta på fotboll. Varken jag eller han följer något speciellt lag. Går helst på en match som känns genuint engelsk (behöver inte vara lag i Premier) dvs. halvfulla och glada britter men mycket sång och bra tryck på hemmaläktaren. Givetvis ska det trots detta kännas säkert att gå dit med grabben
Inbillar mig att det är mycket turister och slipsgossar i publiken bland de stora lagen men det kanske bara är förutfattade meningar?

Några tips i London eller dess närhet med vettiga kommunikationer?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tänkte åka med grabben (7år) till London i höst för att titta på fotboll. Varken jag eller han följer något speciellt lag. Går helst på en match som känns genuint engelsk (behöver inte vara lag i Premier) dvs. halvfulla och glada britter men mycket sång och bra tryck på hemmaläktaren. Givetvis ska det trots detta kännas säkert att gå dit med grabben
Inbillar mig att det är mycket turister och slipsgossar i publiken bland de stora lagen men det kanske bara är förutfattade meningar?

Några tips i London eller dess närhet med vettiga kommunikationer?
Jag som Chelseasupporter är kraftigt vinklad, men Stamford Bridge ska ha riktigt bra stämning mot de flesta lag. Annars har jag bara hört väl om West Hams stämning under matcher!

Emirates är en kyrka, dödstyst om det inte är en stormatch (och detta enligt min nära vän som håller på Arsenal och varit på match flera gånger)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag var och såg Chelsea (mot Swansea)för 4-5 år sedan och ur läktarsynpunkt så var det i princip tyst på ”ståplats” där alla satt ned. Var på Anfield i vintras och då ett helt annat tryck, samtidigt grymt disciplinerad klack, alla stod upp fast på sin plats. Varit på West Ham också på 90-talet, då var det inte direkt barnvänligt.
När jag åkte över och kollade på Chelsea då var det det enda premier league laget i London du kunde förköpa biljetter tidigt direkt av klubben utan medlemskap i föreningen. Osäker på om det är så fortfarande.
Lycka till!
 

JohanHLM

Rolex
Jag var och såg Chelsea (mot Swansea)för 4-5 år sedan och ur läktarsynpunkt så var det i princip tyst på ”ståplats” där alla satt ned. Var på Anfield i vintras och då ett helt annat tryck, samtidigt grymt disciplinerad klack, alla stod upp fast på sin plats. Varit på West Ham också på 90-talet, då var det inte direkt barnvänligt.
När jag åkte över och kollade på Chelsea då var det det enda premier league laget i London du kunde förköpa biljetter tidigt direkt av klubben utan medlemskap i föreningen. Osäker på om det är så fortfarande.
Lycka till!
Är inte skrivit i sten att vi ska till London utan var mest pga. att det var smidigt att flyga dit. Har läst om att det är bra tryck på vissa läktare i Tyskland. Kanske bättre att åka dit? Eller ska jag hålla mig till MFF och hitta på något annat med grabben?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min nästa fotbollsresa blir nog med tåg till Tyskland eller Italien, det ska vara mycket lättare att få tag biljetter också.
 
Topp