• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Present till far

Frithiof

Basic
2-Faktor
Hej! Jag ska köpa en klocka till farsan som fyller jämt. Det finns ganska tydliga önskemål, och jag hittar ingen som känns perfekt. Alla tips mottages tacksamt.

Quartz
35-38 mm
Classic eller dressare: så enkel urtavla som möjligt, så få komplikationer som möjligt, ljus tavla
Guldfärgad
Budget: upp till 6000:-

En väldigt fin jag hittat hittills än är en Kuoe, men skulle nog helst inte ha sub-sekund:

1686127376102.png

Senast ändrad:
Tissot har flera bra och prisvärda modeller i den här kategorin. Vad sägs om dessa?

Tissot har flera bra och prisvärda modeller i den här kategorin. Vad sägs om dessa?

Fina! Classic dream hade varit perfekt om den var mindre. Jag letar efter ca 35--38 mm.

Hej! Jag ska köpa en klocka till farsan som fyller jämt. Det finns ganska tydliga önskemål, och jag hittar ingen som känns perfekt. Alla tips mottages tacksamt.

Quartz
35-38 mm
Classic eller dressare: så enkel urtavla som möjligt, så få komplikationer som möjligt, ljus tavla
Guldfärgad
Budget: upp till 6000:-

En väldigt fin jag hittat hittills än är en Kuoe, men skulle nog helst inte ha sub-sekund:

1686127376102.png
Vad heter den där Kuoe-modellen? Snygg ju!

Ah, okej. Hade annars tänkt föreslå denna, men den är 1 mm för stor, nämligen 39 mm.

Tack, fin, 39 funkar också. Certina känns som ett bra alternativ :) Jag ska kolla om inte stål går bra också -- i så fall blir det ju mer att välja mellan.

Tillbaka
Topp