• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presidentlänk till 1803?

Lankini

Breitling
Har en 1803 på läderband och funderar på att köpa en president gulguldlänk till den (ramlade dit till slut...). Som jag förstått ska det vara end links stämplade 53 som passar till denna ref.

Jag har hittat ett lämpligt armband och nu vill jag bara vara säker på att jag inte gör någonting jag kommer ångra - kan man ta av armbandet efter att det monterats (utan att förstöra bandet eller klockan alltså)?

Klockan har alltså inte lugholes och på min datejust kommer man ändå åt piggarna utan att använda hålen då det finns två små skåror på baksidan av end links till det band som sitter på den, men jag undrar om 53 end links till presidentbandet saknar dessa.

Känner att helguld kan visa sig vara lite ”over the top” för min del och vill då kunna reträtterna till säker terräng med ett diskret läderband... Någon som vet?
 

Daniel S

Omega
Jag är heller ingen expert men de flesta day date modeller är utan lugholes osäker om den ens kom någongång med lugholes. Har man bara spår bak på end linksen så är det inga problem. Då kan du alltid byta tillbaka. Dock rekommenderas alltid rätt verktyg för att lossa pinnarn.osäker låter du en urmakare hjälpa dig.
 

Lankini

Breitling
Jag är heller ingen expert men de flesta day date modeller är utan lugholes osäker om den ens kom någongång med lugholes. Har man bara spår bak på end linksen så är det inga problem. Då kan du alltid byta tillbaka. Dock rekommenderas alltid rätt verktyg för att lossa pinnarn.osäker låter du en urmakare hjälpa dig.

Tack Daniel!
 
Topp