Laddar...

Presidentlänk till 1803?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Lankini, 21 juli 2020.

1. Lankini
    Trådstartare

Lankini Plast

Har en 1803 på läderband och funderar på att köpa en president gulguldlänk till den (ramlade dit till slut...). Som jag förstått ska det vara end links stämplade 53 som passar till denna ref.

Jag har hittat ett lämpligt armband och nu vill jag bara vara säker på att jag inte gör någonting jag kommer ångra - kan man ta av armbandet efter att det monterats (utan att förstöra bandet eller klockan alltså)?

Klockan har alltså inte lugholes och på min datejust kommer man ändå åt piggarna utan att använda hålen då det finns två små skåror på baksidan av end links till det band som sitter på den, men jag undrar om 53 end links till presidentbandet saknar dessa.

Känner att helguld kan visa sig vara lite ”over the top” för min del och vill då kunna reträtterna till säker terräng med ett diskret läderband... Någon som vet?

2. curler2

curler2 Guld Premium

jabla och P-vakten gillar detta.
  3. Lankini
    Trådstartare

Lankini Plast

Tack för svar!
    Och tack för tipset om @P-vakten s 1803 tråd! Verkligen nöjessam läsning en lugn dag på jobbet!

P-vakten gillar detta.
  4. curler2

curler2 Guld Premium

Fel

5. Lankini
    Trådstartare

Lankini Plast

Hur menar du ”fel”? Går den alltså inte att ta bort igen?

6. P-vakten

P-vakten Platina

Från:
    Stockholm
    Toppen, kul att kunna bidrag!

curler2 gillar detta.
  7. curler2

curler2 Guld Premium

Nope, ska det plockas bort felposter så får man lösa det så. Inte så snyggt men du fick meddelandet istället off-topic, i PM.

8. Daniel S

Daniel S Titan

Jag är heller ingen expert men de flesta day date modeller är utan lugholes osäker om den ens kom någongång med lugholes. Har man bara spår bak på end linksen så är det inga problem. Då kan du alltid byta tillbaka. Dock rekommenderas alltid rätt verktyg för att lossa pinnarn.osäker låter du en urmakare hjälpa dig.

Lankini gillar detta.
  9. Lankini
    Trådstartare

Lankini Plast

Tack Daniel!