zebbo_apa
Basic
- Pris
- SEK 13,500
- Returpolicy
- Ingen retur då klocka fortfarande är under garanti
- Bilder Skickat
- Ja
SÄLJES:
Oris Big Crown Pointer Date Bronze
80th Anniversary Edition
Ref: 01 754 7741 3167
HARD FACTS
40mm
Lug-to-Lug: 47 - 48mm
Bandhornsbredd: 20mm
Full set (mini-set, med låda, fodral och certifikat, men där instruktionsbok hämtas digitalt via länk)
Köpt ny av mig i oktober 2020 (Milano)
Garanti fram till 2023-10-01
Rek. pris: SEK 22,300 (källa: www.oris.ch)
I mitt tycke en helt fantastisk klocka som har varit ett supertrevligt sällskap här under pandemiåren
Uppskattar framför allt samspelet mellan klockhuset i brons och den släta tavlan i en matt grön ton, som gör sig så otroligt bra ihop med det cognacsfärgade läderarmbandet.
Har sakteligen börjat anta en balanserad varm och behaglig bronston, som jag personligen tycker passar bättre ihop med tavlan än när den var helt ny och mer påminde om en ljusare form av roséguld … men samtidigt är det ju det som är så förbaskat trevligt med just brons (för den som inte testat det tidigare); att oxideringen uppträder på olika sätt från gång till annan, och att det dessutom är sjukt lätt att återställa till totalt nyskick. Sen finns det ju även sätt att skynda på oxideringsprocessen om man vill det, så man kan ha mycket roligt med den fram och tillbaka
Väldigt fint yttre skick och så nära ny man kan komma för ett begagnat ur (med undantag för bronspatinan då
) Har i princip endast använts i inomhusmiljö, och tickar på hur bra som helst utan några anmärkningar. Läderarmbandet har även det ett fint skick (som ses på bilderna) och ser i princip orört ut på framsidorna, men finns några mindre bruksspår på sidorna och baksidan.
Officiell information om objektet: https://www.oris.ch/en/watch/big-cr...niversary-editi/01-754-7741-3167-07-5-20-58br
Referenser:
Har en fullklottrad referenstråd på ett annat klockforum, till vilken URL kan lämnas på begäran.
Jag och klockan finns i Stockholm
Första kontakt via PM eller mail = [email protected]
Svarar gärna på frågor och/eller skickar över fler bilder.
Swish is the new king - Kan skickas till övriga delar av landet mot förskottsbetalning, och då kan jag stå för frakten. Har hanterat distansköp flertalet gånger och skulle bli mycket förvånad om någon har någonting negativt att säga om min hantering där.
Tack till KS för annonsplats.
Fridens,
/Sebbe
Oris Big Crown Pointer Date Bronze
80th Anniversary Edition
Ref: 01 754 7741 3167
HARD FACTS
40mm
Lug-to-Lug: 47 - 48mm
Bandhornsbredd: 20mm
Full set (mini-set, med låda, fodral och certifikat, men där instruktionsbok hämtas digitalt via länk)
Köpt ny av mig i oktober 2020 (Milano)
Garanti fram till 2023-10-01
Rek. pris: SEK 22,300 (källa: www.oris.ch)
I mitt tycke en helt fantastisk klocka som har varit ett supertrevligt sällskap här under pandemiåren
Har sakteligen börjat anta en balanserad varm och behaglig bronston, som jag personligen tycker passar bättre ihop med tavlan än när den var helt ny och mer påminde om en ljusare form av roséguld … men samtidigt är det ju det som är så förbaskat trevligt med just brons (för den som inte testat det tidigare); att oxideringen uppträder på olika sätt från gång till annan, och att det dessutom är sjukt lätt att återställa till totalt nyskick. Sen finns det ju även sätt att skynda på oxideringsprocessen om man vill det, så man kan ha mycket roligt med den fram och tillbaka
Väldigt fint yttre skick och så nära ny man kan komma för ett begagnat ur (med undantag för bronspatinan då
Officiell information om objektet: https://www.oris.ch/en/watch/big-cr...niversary-editi/01-754-7741-3167-07-5-20-58br
Referenser:
Har en fullklottrad referenstråd på ett annat klockforum, till vilken URL kan lämnas på begäran.
Jag och klockan finns i Stockholm
Första kontakt via PM eller mail = [email protected]
Svarar gärna på frågor och/eller skickar över fler bilder.
Swish is the new king - Kan skickas till övriga delar av landet mot förskottsbetalning, och då kan jag stå för frakten. Har hanterat distansköp flertalet gånger och skulle bli mycket förvånad om någon har någonting negativt att säga om min hantering där.
Tack till KS för annonsplats.
Fridens,
/Sebbe
Bilagor
Senast ändrad: