• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prisutveckling på utgångna modeller

God fortsättning!
Jag har precis kommit ur min dark age och inser att två perfekta klockor precis utgått ur Seikos sortiment. Det handlar om SKX013 och SARB033.
Dessutom verkar priserna skjutit i höjden i samband med detta och därför undrar jag hur det brukar vara med populära modeller. Fortsätter priserna att stiga eller ska man ha is i magen och vänta på ett eventuellt prisfall?

God fortsättning!
Jag har precis kommit ur min dark age och inser att två perfekta klockor precis utgått ur Seikos sortiment. Det handlar om SKX013 och SARB033.
Dessutom verkar priserna skjutit i höjden i samband med detta och därför undrar jag hur det brukar vara med populära modeller. Fortsätter priserna att stiga eller ska man ha is i magen och vänta på ett eventuellt prisfall?
Hur mycket kostar en lätt begagnad SKX013 nuförtiden?

Nej, om det inte är en väldigt ovanlig LE eller liknande så brukar det inte ske några större prisökningar. Däremot sker det ofta en tillfällig ökning i samband med att modeller nyligen slutat tillverkas som t.ex. Sarb017 men det brukar lägga sig efter något år när hypen svalnat men det är väldigt ovanligt med modeller som bara fortsätter att stiga och det är som sagt i så fall lite mer ovanliga modeller som inte tillverkats i miljontals exemplar.

Jag har svårt att se prisfall på de två. Jag har en SARB033 som jag gav 4500 för innan sommaren. Tror att de som finns kvar bara blir dyrare med tiden. Är otroligt nöjd med den och min SKX009(den större versionen av SKX013) så jag skulle slå till på de som du villa ha. Du kommer känna att det är väl spenderade pengar!

Senast ändrad:
Som tidigare skrev brukar priserna stanna upp och kanske backa något efter några år.
Men sbdx Sla och några till lite udda modeller kanske kanske inte backar så mycket.
Så jag hade väntat lite, men jag kan så klart ha helt fel..

Tillbaka
Topp