Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har aldrig ägt en dyr klocka förut men har nördat ner mig lite och är sugen på en klocka på runt 25k plus minus 5k. Så tips på en prisvärd klocka. Jag tänkte mig en med metallänk som är klassik. Men kom gärna med tips🕰🕰
Tack på förhand.
Kan ju inte göra annat än att rekommendera en Tudor BB36. Fantastisk klocka som passar till det mesta.
![]()
![]()
För den pengen skulle jag likt andra nämnt köra på en BB36 med en varning att det kan leda still ett större beroende. Klockan finns med blå och silver tavla också. Men som enda klocka skulle jag nog köra på en med svart.Några tips:
1. Satsa på en GADA-klocka (go anywhere do anything). Kolla den här tråden för inspiration.
2. Köp begagnat, t ex här på KS. Om du tröttnar är det bara att sälja klockan vidare, utan att du behöver förlora några pengar.
3. Testa alltid klockan i verkligheten innan du köper den. Att se en klocka på bild är inte samma sak som att uppleva den IRL. Det gäller att hitta sin grej och det gör man bara genom att testa sig fram.
4. För din budget hade jag satsat på en Tudor Black Bay 36 eller en begagnad Omega Aqua Terra. Jag äger själv en Tudor BB36 och det är en mycket bra allroundklocka som jag verkligen kan rekommendera.
![]()
Finns en Omega Aqua Terra på blocket i Uppsala för 17k, och en för 22 i götet, så nog går det!Tack för alla svar
Tudor och omegan är riktigt snygga. Men att hitta omegan för under 35k är inte så enkelt men jag får kika runt lite. Bomba gärna på med tips!!
Det där må dock vara en Seamaster ändå?Varför inte en gammal hederlig Speedmaster Pro 2531.80? Om inte Tudorn faller i smaken![]()
Ja herregud, dont drink and typeDet där må dock vara en Seamaster ändå?![]()
Även om jag gillar BB36 så om valet stod mellan den och en AT hade jag gått på det senare. Även om jag nästan gått och blivit OWG med min BB58 så skulle jag inte vilja ha det som enda klocka. Personligen skulle jag nog känna mig rätt begränsad om jag inte kan ha den till kostym eller lite mer formella tillfällen.Finns en Omega Aqua Terra på blocket i Uppsala för 17k, och en för 22 i götet, så nog går det!
Klart BB58 passar till kostym!Även om jag gillar BB36 så om valet stod mellan den och en AT hade jag gått på det senare. Även om jag nästan gått och blivit OWG med min BB58 så skulle jag inte vilja ha det som enda klocka. Personligen skulle jag nog känna mig rätt begränsad om jag inte kan ha den till kostym eller lite mer formella tillfällen.
Off-topic deluxe, men vad är det för skjorta? Ser supermysig ut!Kan ju inte göra annat än att rekommendera en Tudor BB36. Fantastisk klocka som passar till det mesta.
![]()
Haha, den är riktigt trevlig. Skjortan kommer från Boomerang och är inköpt för något år sedan. Har blivit mjukare och skönare med åren, men ändå behållt en trevlig färg.Off-topic deluxe, men vad är det för skjorta? Ser supermysig ut!
Fundera verkligen på vilken storlek du vill ha. Det är ju såklart en smaksak, men väldigt viktigt i min mening. Testa dig fram här vad du känner dig bekväm med. Som någon tidigare nämnde så upplevs klockor olika stora, trots samma diameter.Vad tror ni om denna? 35k på uret
Kul att du hittat nåt du gillar!Nu har jag varit inne och kikat på klockor där Omega Seamaster 300 var klart favoriten. Jobbigt då den kostar 50k och budgeten var runt 30. Vågar man köpa begagnat eller ska man gå på nytt?
Om det känns rätt med Seamaster, så hade jag avvaktat och sparat till den! Som första klocka kan det vara skönt att köpa ny, för att veta att allt är i sin ordning.Nu har jag varit inne och kikat på klockor där Omega Seamaster 300 var klart favoriten. Jobbigt då den kostar 50k och budgeten var runt 30. Vågar man köpa begagnat eller ska man gå på nytt?
Köper du här av "välrenommerad" säljare skulle jag se det som riskfritt och en självklar lösning då de flesta här är ruggigt försiktiga med sina klockor. Försök köra f2f så kan du också syna klockan noga innan du trycker på knappen.Nu har jag varit inne och kikat på klockor där Omega Seamaster 300 var klart favoriten. Jobbigt då den kostar 50k och budgeten var runt 30. Vågar man köpa begagnat eller ska man gå på nytt?