• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Prisvärd klocka för nybörjare?!

Jag var i din situation och valde tillslut en SBGN005 (blå) som jag fortfarande har som min goto-klocka. Helnöjd! Gå till en klockmaster för att testa, sen är det bara att vänta på att en dyker upp här på KS. SBGN003 är också fin, och lite vanligare:

Men, den är inte mekanisk. En nackdel för vissa men jag tycker bara det är positivt.

Edit: Upprepade SBGN005 när jag menade SBGN003 andra gången...

Senast ändrad:
Jag var i din situation och valde tillslut en SBGN005 (blå) som jag fortfarande har som min goto-klocka. Helnöjd! Gå till en klockmaster för att testa, sen är det bara att vänta på att en dyker upp här på KS. SBGN005 är också fin, och lite vanligare:

Men, den är inte mekanisk. En nackdel för vissa men jag tycker bara det är positivt.
Kan bara hålla med, en fantastisk klocka.

Letar efter min första automare. Inne på Tissot Gentleman mest just nu. Sugen på conquest också (och hydro) men lite högre peng där. Sneglat på Certina DS Action Dover också.

missar jag något självklart val? (Dykare eller daglig metall som Gentleman (Explorer) helst. Ev dressare får gärna tipsas om. )

Letar efter min första automare. Inne på Tissot Gentleman mest just nu. Sugen på conquest också (och hydro) men lite högre peng där. Sneglat på Certina DS Action Dover också.

missar jag något självklart val? (Dykare eller daglig metall som Gentleman (Explorer) helst. Ev dressare får gärna tipsas om. )
Två tips i ungefär samma prisklass och riktigt bra klockor:
Serica 4512
421096D0-A8A8-43FB-9342-B5E987DBE43A.jpeg

Halios Fairwind.
CCAFE64A-13F7-4C66-85A5-B861AA33D548.jpeg

Titta också på christopher ward. Grym kvalle sett till priset och flera trevliga modeller. Kan även rekommendera Stowa som är kanske det bästa pang för pengarna man kan hitta givet att man gillar deras relativt smala sortiment.

Fundera verkligen på vilken storlek du vill ha. Det är ju såklart en smaksak, men väldigt viktigt i min mening. Testa dig fram här vad du känner dig bekväm med. Som någon tidigare nämnde så upplevs klockor olika stora, trots samma diameter.
Instämmer helt. Som andra nämnt är lug-to-lug viktigt men olika former på både boett eller bandhorn kan även påverka hur de upplevs. Ett tips är att ta en bild på klockan på handleden en bit ifrån. Rakt uppifrån får man sällan ett rättvist perspektiv på hur den verkligen sitter.

Vågar man köpa begagnat eller ska man gå på nytt?
Begagnat kan vara helt OK men gör isf lite efterforskning på vad klockorna ligger på. Priserna på KS brukar vara en bra indikation på vad som är rimligt. Priser på sidor som C24 ligger lite högre och rena gråhandlarare som Luxury Watches etc. är rena fantasi priser.
Är tanken att detta skall fungera som enda klocka eller kommer du komplettera med annat på sikt?
Om det var min ”enda” klocka skulle jag köpa en ny (även om många skulle skrika nej). Men roligare att ha en helt ny isf.

Har snöat in på denna modell, vart har du hittat denna för 20k?
Hej! Jag köpte den av Hachimura watch company via C24 o prutade lite genom att säga (sant) att jag frågat på flera ställen och tänkte köpa av bästa pris. Jag fick den för 14800 i november plus 25%moms. Den verkar lite dyrare nu men borde nog kunna landa runt 20

Tillbaka
Topp