• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med Omega 1030

J.G.L

Omega
Hejsan
Som rubriken säger, jag har ett 1030 som är instabilt, får inte upp frekvensen (är ett 28800 och jag får inte upp den över 28770) och som inte går i alla lägen. Jag har haft isär verket, rengjort allt (utom huvudfjädern) i ultraljudstvätt, smort en del. Den går bra så länge den ligger uppochner men när man vänder på den så sackar den för att sedan stanna, jag kan inte hitta några glapp i den, kan kanske vara så att det sitter tight någonstans men då tycker jag inte att positionen borde spela så stor roll. Någon som kan komma med lite inputs och tips. Kan det vara fjädern som är igenklabbad?
 

DrKlocka

Audemars
1030 är inte det bästa verket att börja med på nybörjarnivå.
Skulle börja kolla balansaxeln i ditt läge.
 

rogart-63

Patek
Låter som nåt är trasigt . Balansaxel eller nåt hjul . Kan oxå vara spiralen som går emot nåt . Kanske ligger den emot balansbryggan .
 
Topp