• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med Seiko 6138-8039

Hej.

Tänkte höra om någon vänlig själ kunde vägleda mig. Köpte en Seiko 6138-8039 ”John Player Special” från en auktion i Japan. Var överlycklig när klockan kom då skicket var bra och alla funktioner fungerade som det skulle. Tyvärr stannade klockan igår efter 3 veckor. Var inne hos den lokala klockbutiken men fick som svar att de förmodligen inte kunde reparera den och ifall om det skulle gå skulle det kosta en rejäl slant. Så vore tacksam för tips vart man kan vända sig.
 

Bilagor

  • 1BF1C11E-254B-4251-99D9-6B3F41A26B80.png
    1BF1C11E-254B-4251-99D9-6B3F41A26B80.png
    544.4 KB · Visningar: 4
  • AA82C5CF-D9EC-4347-A63D-3169A1A1B602.jpeg
    AA82C5CF-D9EC-4347-A63D-3169A1A1B602.jpeg
    197 KB · Visningar: 4

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Hej.

Tänkte höra om någon vänlig själ kunde vägleda mig. Köpte en Seiko 6138-8039 ”John Player Special” från en auktion i Japan. Var överlycklig när klockan kom då skicket var bra och alla funktioner fungerade som det skulle. Tyvärr stannade klockan igår efter 3 veckor. Var inne hos den lokala klockbutiken men fick som svar att de förmodligen inte kunde reparera den och ifall om det skulle gå skulle det kosta en rejäl slant. Så vore tacksam för tips vart man kan vända sig.
Jag taggar en av dom bästa fix o trixade här på KS, han kan nog ge en hint! @rogart-63
 

rogart-63

Patek
Säkert servicebar om den är i gott skick . Har servat ett par stycken JPS . Urmakare vill sällan ge sig på 6138/39 för det kan bli struligt om det saknas eller är svårt att få tag i delar. Har haft samma problem . Så då drar dom till med ett rejält pris eller tackar nej .
 

Psykel

Patek
Kul att du har den kvar . Nästan glömt att jag haft en själv oxå. Köpte några 6138/39 som jag fixa till och sålde . Den blå versionen är magisk. Har för mig jag köpte en bullhead oxå av samma säljare .
Väldigt trevlig! Gillar hur dom blå urtavlorna har ett visst skimmer över sig i borstningen, och det svarta nästan har ett svagt metallicglitter.
 
Topp