• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med super oyster till skx007

joddadaman

Breitling
Fick igår hem ett super oyster från strapcode till min kära skx007. När jag skulle montera detta band stötte jag dock på patrull. Jag lyckas verkligen inte få i det ena bandstiftet, la säkert ner 2.5 timme utan större framgång. Det ena stiftet glider i smärtfritt men det andra sitter någon cm över hålet och jag lyckas inte få det att klicka! Har läst lite på andra forum och det verkar va ett känt problem. Någon som stött på någon liknande och kan ge mig någon form av vägledning i frågan?
Mvh en glad nybörjare
 

mofo

Audemars
2-Faktor
ingår det stift när man köper, skit isf att använda dem?
Du kan ju testa att använda de stiften som du haft på klockan tidigare som passat?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har samma länk och den är också riktigt svår att montera. Får använda alla verktyg i klocklådan innan det kommer på plats.
 

Raddan

Breitling
Om du känner dig extremt stadig på handen så kan jag rekommendera en tunn kniv för att pilla dit den andra änden (efter att du på annat vis fått i den första)
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade samma problem med mitt superjubilee, jag bytte till ett annat stift och då fungerade det galant:)
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Hade precis samma problem, fick fila lite på ena länkens änd hål.
Testade olika stift och var i kontakt med strapcode, dom sa att det är tydligen hålen på klockan som är lite "off" tydligen vanligt med Seiko skx007....
Om det är sant vet ej, jag mätte aldrig.
 
Topp