• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(PROBLEMET LÖST! Svar i tråden) Ställa tiden på digital Lagonda. Håller på att bli tokig

TheLoner

Breitling
Jag har nyligen köpt denna digitala skönhet, troligen från 80-talet. Jag satte i ett nytt batteri och den verkar fungera utan några större problem. Allt gott så långt. Men hur i hela fridens namn ställer man in tid och datum på den? Har någon en aning eller åtminstone ett tips som kan leda mig i rätt riktning så vore jag mycket tacksam!
Verket är märkt "Lambda, Hong Kong" om det kan vara till någon hjälp.
 

Bilagor

  • Foto 2022-02-17 17 08 25.jpg
    Foto 2022-02-17 17 08 25.jpg
    675.2 KB · Visningar: 12
  • Foto 2022-02-17 17 09 06.jpg
    Foto 2022-02-17 17 09 06.jpg
    717.4 KB · Visningar: 12

TheLoner

Breitling
Löste det! Man håller in "SET"-knappen tills displayen börjar blinka. I detta läget kan man ställa alarm-tiden. Sen var det inte svårare än att man trycker en gång till på "SET"-knappen för att ställa in tid och datum. Ibland ropar man på hjälp för snabbt innan man provat alla tänkbara lösningar...

Är det någon som har mer information om klockan så lyssnar jag gärna! Jag gillar att lära mig av grejer jag köpt. Men i detta fall fanns inte så mycket information att hitta.
 
Topp