• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Protonmail - kom ihåg var ni hörde det först!

JLC

Silver
2-Faktor
Hej alla KS-vänner.

Som gammal datavetare (och senare även ekonom, säk/MP/Risk mm) tycker jag nya trender inom säkerhetslösningar är intressant.

För drygt 20 år sedan skaffade jag ett gmail-konto. Då fick man det by invitation only vilket visade sig vara mkt smart för snabb global acceptans.
Då (20 år sedan) blev man utskrattad då gemene man menade att AOL/Yahoo/hotmail var det som gällde.
De två yngligarna som startade gmail började sedan jobba på en sökmotor som vi unga datavetare såklart snabbt annamade. Den hette Google BETA, och det var precis samma visa här, det var ju Altavista som gällde menade alla...

Nu, så här i nådens år 2019, förespråkar jag något igen, nämligen: Protonmail.
Ni som är visa skaffar er ett konto redan nu så har ni säkrat vettig adress (och lösning) inför framtiden.

https://protonmail.com/

Senast ändrad:
Hej alla KS-vänner.

Som gammal datavetare (och senare även ekonom, säk/MP/Risk mm) tycker jag nya trender inom säkerhetslösningar är intressant.

För drygt 20 år sedan skaffade jag ett gmail-konto. Då fick man det by invitation only vilket visade sig vara mkt smart för snabb global acceptans.
Då (20 år sedan) blev man utskrattad då gemene man menade att AOL/Yahoo/hotmail var det som gällde.
De två yngligarna som startade gmail började sedan jobba på sen sökmotor som vi ungadatavetare såklart snabbt annamade. Den hette Google BETA, och det var precis samma visa här, det var ju Altavista som gällde menade alla.

Nu, så här i nådens år 2019, förespråkare jag något nytänkande igen, nämligen: Protonmail.
Ni som är visa skaffar er ett konto redan nu så har ni säkrat vettig adress (och lösning) inför framtiden.

Bra mjukvara om man är paranoid, vilket man bör vara idag. Men konceptet förutsätter väl att mottagaren också använder Protonmail?

Hej alla KS-vänner.

De två yngligarna som startade gmail började sedan jobba på sen sökmotor som vi ungadatavetare såklart snabbt annamade. Den hette Google BETA, och det var precis samma visa här, det var ju Altavista som gällde menade alla.

Nu, så här i nådens år 2019, förespråkare jag något nytänkande igen, nämligen: Protonmail.

Tack för tipset! Jag hade en god vän som jobbade med liknande saker och jag minns när man fick sin invite och började använda gmail. Fick frågan ofta "hur fick du din invite?" och "hur kan jag få en invite?".

Jag signade upp mig!

• Like
Reactions: JLC
Hej alla KS-vänner.

Gmail-betan släpptes 2004 och då hade google funnits i ungefär lika många år som tjänsten du tipsar om.

Haft i flera år. Hahaha inget nytt direkt. Proton alltså, även countermail. Ska du direkt hatt eller liknande kan jag rekommendera wickr för er som Becknar 5or på stan. (men det vet ni ju redan ) muhahaha
Ingen som nämnt det här på forumet innan. Alltid lätt att säga att man viste i efterhand.
Premiera de som delar uppskattad information istället för att direkt såga och dissa inlägg.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp