• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pushgift

Pimpim

Breitling
Tjena KS!

Sambon går i väntans tider hemma och jag har börjat kolla på en pushgift. Tänkte vad kan vara bättre än en klocka så hon kan bli påmind om vilken glädje som upplevdes när bebis kom och dagen då hon först satte klockan på armen.

Har kollat lite på kvartsarna från Cartier och sedan är jag själv extremt svag för Rolex.

Har ni några tips? Budget runt 30-50k, både begagnat och nytt funkar

Tack // Pimpim
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tjena KS!

Sambon går i väntans tider hemma och jag har börjat kolla på en pushgift. Tänkte vad kan vara bättre än en klocka så hon kan bli påmind om vilken glädje som upplevdes när bebis kom och dagen då hon först satte klockan på armen.

Har kollat lite på kvartsarna från Cartier och sedan är jag själv extremt svag för Rolex.

Har ni några tips? Budget runt 30-50k, både begagnat och nytt funkar

Tack // Pimpim
This! https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carree-84-fullset.124711/
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Om du kan sträcka dig ett par lappar är denna i en klass för sig. Blev min push-gift till damen. Funkar till allt, en kvinnas Explorer.
3CFB85E4-E1CC-4AED-9D7A-C2CC95090F82.png
 

mackie-

Omega
Grattis till tillökningen!
Jag köpte en Cartier Ballon Bleu till gumman när vi fick vår dotter. Det var succé och hon har den än idag, snart 5 år senare. Dock är hon inte ett dugg insatt eller intresserad av klockor som en annan. Själv skaffade jag en Hulk när dottern kom och en SD4K ett par år senare när lillbrorsan kom.
Jag tycker att det är ett riktigt kul minne från några av de största dagarna i mitt liv så jag tror inte att du kommer ångra dig eller att hon blir besviken vad du än köper åt henne. När brorsan kom så fick jag själv en parfym klocka av gumman men den värderar jag ändå högt.

Lycka till med allt!
 

burner

Panerai
2-Faktor
Jag är i samma situation och går i liknande tankar. Något som slog mig när det kommer till frågan om att köpa nytt eller begagnat är att man vid nyköp har en årsklocka för sitt barn. Om man nu lägger något värde i det.

Hoppas du hittar något bra och grattis!
 

Pimpim

Breitling
Stort tack för gratulationerna och även för tipsen.

@burner Det hade jag faktiskt inte tänkt på men nu när du säger det så kanske det är något man kan ta i beaktning.
 

Pimpim

Breitling
Grattis till tillökningen!
Jag köpte en Cartier Ballon Bleu till gumman när vi fick vår dotter. Det var succé och hon har den än idag, snart 5 år senare. Dock är hon inte ett dugg insatt eller intresserad av klockor som en annan. Själv skaffade jag en Hulk när dottern kom och en SD4K ett par år senare när lillbrorsan kom.
Jag tycker att det är ett riktigt kul minne från några av de största dagarna i mitt liv så jag tror inte att du kommer ångra dig eller att hon blir besviken vad du än köper åt henne. När brorsan kom så fick jag själv en parfym klocka av gumman men den värderar jag ändå högt.

Lycka till med allt!

Tack för tips och gratulation. Samma gäller här och intresset för klockor är noll hos tjejen, dock hade det varit kul att dela samma intresse :).

Till mig själv vet jag redan vad jag vill ha men eftersom hetsen efter stålrollarna är sinnesjuk så letar jag i lugn och ro.

Ha en fortsatt fin söndag!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Köpte en vintage Omega Constellation quartz till frun i push present, tyvärr använder hon sällan klockor. Köpte en "finare" väska förra gången vi fick barn och den används betydligt flitigare :oops:

IMG_20200113_194540.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20200117_160330.jpg
    IMG_20200117_160330.jpg
    983.8 KB · Visningar: 1

Bramserud

Advertising
2-Faktor
För egen del blev det en Datejust 31 till frun när hon födde vår son. har börjat snegla mot cartier när det är dags för nästa. deras francaise är ju klassisk och mångsidig. Basculanten är ju också att betrakta som unisex i mina ögon, det senare gäller även för mindre santos
 

Pimpim

Breitling
För egen del blev det en Datejust 31 till frun när hon födde vår son. har börjat snegla mot cartier när det är dags för nästa. deras francaise är ju klassisk och mångsidig. Basculanten är ju också att betrakta som unisex i mina ögon, det senare gäller även för mindre santos

Börjar faktiskt luta mot en Cartier och som du skriver har jag sneglat lite extra på Tank, ska ta en titt i helgen så får vi se hur det blir. Brinner lite i knutarna så då det är ungefär en månad kvar, vore ju kul att ha den när det väl är dags (om nu bebis kommer på utsatt tid).
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Börjar faktiskt luta mot en Cartier och som du skriver har jag sneglat lite extra på Tank, ska ta en titt i helgen så får vi se hur det blir. Brinner lite i knutarna så då det är ungefär en månad kvar, vore ju kul att ha den när det väl är dags (om nu bebis kommer på utsatt tid).
Jag kan, på ämnet årsklocka, berätta att Nymans gick med på att hålla klockan efter betalning och att jag kunde ringa när jag ville att de skulle skriva den som såld. tanken var att jag skulle få exakt rätt datum på certet (vilket hon såklart skiter fullständigt i men jag ser som en kul grej). Sen sket det sig ändå eftersom han vägra komma ut förrän efter tolvslaget dagen efter.
 

Pimpim

Breitling
Ursäkta en gammal man men vad pratar ni om? Kan förstå sammanhanget men låter inte uttrycket lite vulgärt?

Haha jag visste inte heller var det var för 6 månader sedan. Men är likt allt annat ett påhitt från USA där man ger kvinnan en present vid födseln. Dock tycker jag det är en fin grej att ge mamman till ens barn en fin gåva.
 
Haha jag visste inte heller var det var för 6 månader sedan. Men är likt allt annat ett påhitt från USA där man ger kvinnan en present vid födseln. Dock tycker jag det är en fin grej att ge mamman till ens barn en fin gåva.
Jag var tvungen att googla fenomenet och det antyds att det är smyckesindustrin som planterat detta relativt nya koncept med god hjälp av influencers. Kvinnor har fött barn i tiotusentals år utan krysstpengar så nog är det lite märkligt....
 

Espresso

Cartier
Jag köpte en Cartier tank till min sambo när vår dotter föddes. Blev väldigt lyckat så den kan rekommenderas. En klocka som fungerar både i arbete och fritid.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Aldrig hört talas om pushgift men fin Cartier.
Betalade något liknande för p-platsen sist vi var inne när jag tänker efter. Min blir lika glad för en kexchoklad och puss men alla är vi olika :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är vidskeplig av mig, att köpa sådant är i min värld att be om olycka (pepparpeppar). Jag väntade till kotten var på plats, sen satte jag in motsvarande summa på en ISK.
 
Topp