• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PVD projektet - Rolex 168000

PVD är:

  • no good, ack o ve, förstöra så fina orginal...

    Röster: 49 54.4%
  • coolt och nytänkande

    Röster: 11 12.2%
  • Beror på klocka och hur det görs (utförande) och matchning

    Röster: 27 30.0%
  • Ingen åsikt i frågan

    Röster: 3 3.3%

  • Totala väljare
    90

Niklas

Rolex
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför denna ton? Låt killen vara glad eller hur. Spela roll hur stort hans "Projekt" var. Han är glad och vill dela något. Du är moderator tänk på det. Du ska bidra med positiva saker..
Bla bla bla. Undrade om jag missförstått det hela men tydligen inte. Då är ju detta en förklädd paketöppning alltså? :)
 

MånsT

Rolex
DLC PVDad klocka är ju funktion, mao bruksigt och bra. Lagom sliten beläggning är bra hårt, helt nya är inte lika tufft.
5582fd0fd536675d7c6791510c7f32a2.jpg
Tja, må så vara men det är ändå inget som faller mig i smaken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Raljera gärna men så enkelt var det inte att hitta en pvd 168000 och rubber B och separat lås. Hanterar nog mer avvancerade projekt än dig både på jobb och privat så ibland blir hobbys enkla just därför.
Du drar ofta in din person i trådar nu verkar det som. Tycker klockan är asccol och hade gärna haft den men skulle nog snarare säga att personen som PVDat den har genomfört projektet. Byter band gör jag rätt ofta på mina klockor. Testa svart nato med PVD-detaljer, tror det blir ännu snyggare.
 
Senast ändrad:

JLC

Panerai
2-Faktor
Du drar ofta in din person i trådar nu verkar det som. Tycker klockan är asccol och hade gärna haft den men skulle nog snarare säga att personen spm PVDat den har genomfört projektet. Byter band gör jag rätt ofta på mina klockor. Testa svart nato med PVD-detaljer, tror det blir ännu snyggare.
Tack. har redan testat svart nato och även svart g10 perlon, men ville ha gummi, helst ett äkta oysterflex men svårt få tag i utan att dega listpris.
 

Writer136

Panerai
Nu har jag visserligen en hommage och ingen rolex men klart snyggare med svart nato med pvd. Som fler säger så fixa pvd på spännet så blir det riktigt sjyst.
DSC_2693.JPG
 

Writer136

Panerai
Är det någon kvalitet i blackout klockorna? Nyfiken undran bara :)
Den jag har är gjord i nåt slags PC material. Så den väger rätt lite o känns ju plastig då.
Vet inte om jag tycker den är värd de 200€ den kostade. Ångrar lite att jag inte köpte den keramiska ändå. Iofs nu har de gjort en i stål också samma modell som ser riktigt sjyst ut.
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Den jag har är gjord i nåt slags PC material. Så den väger rätt lite o känns ju plastig då.
Vet inte om jag tycker den är värd de 200€ den kostade. Ångrar lite att jag inte köpte den keramiska ändå. Iofs nu har de gjort en i stål också samma modell som ser riktigt sjyst ut.

Aha okey, tänker du på den som heter darkshield? Funderade också på den att ha som beater men måste nog ha stål, keramik tål ju inte smällar så bra så skulle bara vara rädd för att spräcka en lugg eller liknande så blev inget köp för mig :)
 

Writer136

Panerai
Aha okey, tänker du på den som heter darkshield? Funderade också på den att ha som beater men måste nog ha stål, keramik tål ju inte smällar så bra så skulle bara vara rädd för att spräcka en lugg eller liknande så blev inget köp för mig :)
Nä det fanns en ocean master 2 och en annan typ likadan modell i keramik men de verkar slut nu. Dock ser ju den nya i stål sjyst ut och då börjar vi väl snacka att den är okej prisvärd. Pc materialet är säkert tåligt men lättheten drar ner kvalitetskänslan som sagt.
Nu råkade vi nog kapa tråden lite. Visserligen moddar de ju klockor svarta o liknande så det är ju ett tips till de som vill pvd:a sina klockor.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Inget för mig. Men min arbetskollega hade lämnad snigelspår i en vecka om jag hade visat han dina bilder. Kul idé och coolt blev resultatet, bra jobbat!
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
Vill bara dela med mig av mitt enkla projekt som jag ändå tyckte blev rätt bra.

Började med att köpa en head only pvd sub 168000 1987 här på forumet.

Köpte till ett passande rubber B och sedan ett matchande submariner-lås.

Så här blev det, beröm eller fördöm! ;-)

IMG_3363.JPG

IMG_3366.JPG
Uppdaterar med bilder på svart G10 perlon med pvd detaljer..
 

Bilagor

  • IMG_3441.JPG
    IMG_3441.JPG
    107.1 KB · Visningar: 175
  • IMG_3444.JPG
    IMG_3444.JPG
    110.8 KB · Visningar: 160
  • IMG_3443.JPG
    IMG_3443.JPG
    124.6 KB · Visningar: 159

JLC

Panerai
2-Faktor
PVD/DLC är coolt :)
Fast jag föredrar när hela klockan är borstad eller blästrad först så den är helt matt.
Överväg ett mörkbrunt läderarmband. Tänk Panerai Assolutamente armband
http://www.panerai.com/en-us/accessories/bracelets-and-straps/collections/pnmx00711v.html
Borde bli djäkligt ball ;)



Prata med Micromy i Täby:
http://gulasidorna.eniro.se/f/micromy:14671804
Jag sa ju att det skulle bli bra, vik det korrekt eller klipp av det så har du en vinnare.
Korrekt?
 

Bilagor

  • IMG_3465.JPG
    IMG_3465.JPG
    89.7 KB · Visningar: 107
Topp