• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tror många fixerar sig vid handledens omkrets. Det är givetvis en del av den visuella effekten, men jag tror du måste se dig själv i spegeln för att få ett hum om hur stor en klocka ser ut på dig. Jag bär själv rätt stora klockor och tittar jag ner på min handled kan de upplevas som enorma. Men på normalt avstånd, framför spegeln, ser de genast mer hanterbara ut. :)
Absolut så!

Tror många fixerar sig vid handledens omkrets. Det är givetvis en del av den visuella effekten, men jag tror du måste se dig själv i spegeln för att få ett hum om hur stor en klocka ser ut på dig. Jag bär själv rätt stora klockor och tittar jag ner på min handled kan de upplevas som enorma. Men på normalt avstånd, framför spegeln, ser de genast mer hanterbara ut. :)
Hur ofta ser man sin egen klocka på avstånd, är det inte viktigare att den ser bra ut när man själv kollar ner på handleden än att det ska se bra ut för andra som ser klockan?

En riktigt snygg klocka, "gives you bigger balls". Och det är det som syns, så att säga:)
Smaken är som baken, vissa får en kick av att visa upp sig och andra vill vara diskreta. Jag tillhör den senare och det är väl kanske därför jag inte förstår mig på stora klockor. Får hellre en kommentar från en klockintresserad som leder till ett trevligt samtal än tio kommentarer från personer som tycker att en blingig 44mm är ”fet”. Som exempel får min kollegas Diesel Mr. Daddy avsevärt fler uppskattande kommentarer än min Cartier Tank.

Jo men det du ser när du tittar rakt ner på din handled är ju lite förvillande.
Det jag ser är ju det jag ser, jag upplever inte klockan mindre när jag kollar ner på handleden trots att den ser liten ut i spegeln.

Yes. Handledens form, det vill säga hur bred/platt den är, är också mer relevant än omkretsen för det visuella intrycket.

Håller med, mycket sitter i huvudet.
Sedan är bredden på handleden ett bättre mått än omkretsen. Jag har ex. rätt bred men smal handled. Detta gör att jag inte har problem att bära upp klockor som har lug-2-lug upp till c.a 53mm trots 16,5 cm handled.

Folk är för ängsliga när det kommer till storlek……33mm går bra….men 34mm gåååår bara inte……jävla dasslock :)

Äter allt mellan 36 och 45 mm…..

Hur ofta ser man sin egen klocka på avstånd, är det inte viktigare att den ser bra ut när man själv kollar ner på handleden än att det ska se bra ut för andra som ser klockan?
Det tycker jag kan bero på. Givetvis ser man inte sin egen klocka på avstånd, men det bör ju fortarande ser propertionerligt ut. Annars blir det (imho) lite som att tycka att för korta byxor är OK för man ser ju inte sina egna anklar när man tittar ned. 🙂
Det jag ser är ju det jag ser, jag upplever inte klockan mindre när jag kollar ner på handleden trots att den ser liten ut i spegeln.
Jag antar att det fortfarande är klocka och handled vi pratar om 😳..... just sayin' 😝

Det tycker jag kan bero på. Givetvis ser man inte sin egen klocka på avstånd, men det bör ju fortarande ser propertionerligt ut. Annars blir det (imho) lite som att tycka att för korta byxor är OK för man ser ju inte sina egna anklar när man tittar ned. 🙂

Jag antar att det fortfarande är klocka och handled vi pratar om 😳..... just sayin' 😝
Fri tolkning, går att applicera på mycket 😂

Tillbaka
Topp