• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Råd inför köp

Certina ds-1 day/date VS Hamilton Jazzmaster day/date.

Vad tycker ni?

Hamilton har ingen AD i sverige, vet inte om man ska se det som en nackdel.

ha092_im.jpg

a947cfe280ed017bf4123c38c15241c6--nice-watches.jpg

Certina ds-1 day/date VS Hamilton Jazzmaster day/date.

Vad tycker ni?

Hamilton har ingen AD i sverige, vet inte om man ska se det som en nackdel.

ha092_im.jpg

a947cfe280ed017bf4123c38c15241c6--nice-watches.jpg

Stiliga båda två.

Utan några betänkligheter om vad som är innanför boetten, för det vet jag inte. Då skulle jag säga Hamiltons. Känns som att du är ute efter en ganska stilren design om du kollar på dessa två?
Då har Hamiltons urtavla färre detaljer, och de som är där är i mina ögon stiligare. De lite spetsiga glänsande timmarkörerna andas mer elegans än Certinans lite rakare och i mina ögon sportigare timmarkörer.

Är länk/armband en en faktor för dig?

Sen gillar jag dagtavlan bättre på Certinan, kul med något som bryter av en väldigt mörk klocka.

• Like
Reactions: L.D
Stiliga båda två.

Utan några betänkligheter om vad som är innanför boetten, för det vet jag inte. Då skulle jag säga Hamiltons. Känns som att du är ute efter en ganska stilren design om du kollar på dessa två?
Då har Hamiltons urtavla färre detaljer, och de som är där är i mina ögon stiligare. De lite spetsiga glänsande timmarkörerna andas mer elegans än Certinans lite rakare och i mina ögon sportigare timmarkörer.

Är länk/armband en en faktor för dig?

Sen gillar jag dagtavlan bättre på Certinan, kul med något som bryter av en väldigt mörk klocka.

Vet inte mer om uren än att de är schweiziska automatare (båda med öppen baksida).

Kommer köra den på ett brunt läderband, lite ljusare än det läderband som är på certina bilden.

Jag tycker att Certinan har finare tavla och jag gillar också den vita kontrasten i dagtavlan. Däremot tycker jag Hamilton är bättre på visarna och timmarkörerna då Certinas ser ut som billig kromad plast.

Vet inte mer om uren än att de är schweiziska automatare (båda med öppen baksida).

Kommer köra den på ett brunt läderband, lite ljusare än det läderband som är på certina bilden.

Jag tycker att Certinan har finare tavla och jag gillar också den vita kontrasten i dagtavlan. Däremot tycker jag Hamilton är bättre på visarna och timmarkörerna då Certinas ser ut som billig kromad plast.
Både Certina och Hamilton ingår i the Swatch group så det är väl inte så osannolikt att dom har samma ETA-verk.

Hur är det med moms om man köper från England? Något som hänt där? Sugen på Chrono24 men köparen är i England. Kommer jag åka på några övriga avgifter? Står följande:

"
Trusted Checkout: Säkerhet för ditt klockköp
  • Inga extra kostnader
  • Godkända handlare
  • Betalning via klientmedelskonto

Hittat ett automatur för 6000 som endast finns på Uret.se och cdon.com. Vilken av dessa två skulle ni köpa ifrån om de är de enda som finns?

Hittat ett automatur för 6000 som endast finns på Uret.se och cdon.com. Vilken av dessa två skulle ni köpa ifrån om de är de enda som finns?
Vilket ur snackar vi om? (Och utan att veta detta säger jag spontant Uret.se, har köp 3 ggr från dem utan problem. De sysslar ju faktiskt med klockor. CDON är lite skakiga på saker som inte är böcker, CD, DVD o dyl. Beställde hepafilter, fick en radio. :banghead:)

• Like
Reactions: L.D
Vilket ur snackar vi om? (Och utan att veta detta säger jag spontant Uret.se, har köp 3 ggr från dem utan problem. De sysslar ju faktiskt med klockor. CDON är lite skakiga på saker som inte är böcker, CD, DVD o dyl. Beställde hepafilter, fick en radio. :banghead:)
Uppfattat, hehe. Nä det har gått bra för mig att beställa elektronik från CDON tidigare. Uret.se har jag ingen erfarenhet av.

Funderar på att beställa en Jazzmaster day/date, sådan som jag länkade bild på ovan.

Tillbaka
Topp