• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Råd och Dåd, köpa Rolex i Belgien

Joeo

Basic
Jag är ganska ny här och imponeras av den kunskap och det genuina intresse som finns. Nu till min fråga el. det är typ 2-3 frågor:
1. Jag kommer spendera en hel del tid i Bryssel framöver och har hittat följande butik där: http://www.benwatch.com/ någon som har goda/negativa erfarenheter därifrån?
2. Jag har snöat in på Rolex "No Date" antingen 16040 el. 5513
http://www.benwatch.com/rolex/1371_1985-submariner-5513-box-and-punched-papers
http://www.benwatch.com/rolex/1422_1995-submariner-14060-box-and-papers-and-rolex-service
Tager tacksamt emot råd, dåd och synpunkter m.a.p objekten ovan och/eller synpunkter m.a.p referenserna

Hej,
Tycker de var lite dyra, 5513 kan ju kosta en massa pengar men med vitguldsindex och så pass polerad boett så tycker jag den ligger för högt i pris.
14060 också för dyr, om jag inte ser helt fel så är det servicetavla ( ej tritium) + 6 år sedan service.
Jag tycker att jag sett roligare här på KS, lycka till i jakten!

Hej,
Tycker de var lite dyra, 5513 kan ju kosta en massa pengar men med vitguldsindex och så pass polerad boett så tycker jag den ligger för högt i pris.
14060 också för dyr, om jag inte ser helt fel så är det servicetavla ( ej tritium) + 6 år sedan service.
Jag tycker att jag sett roligare här på KS, lycka till i jakten!
Yes, servicetavla på 14060.
Man bör alltid vara försiktig med handlare som beskriver klockor som "perfect condition" när de uppenbarligen inte är det.
@Joeo fundera på om du vill ha en 5513 eller en 14060. De är rätt olika varandra och det skiljer en hel del i pris mellan dem. Är det 5513 du vill ha så kanske du vill satsa på en med målade index?

Tack för givande svar, är ganska öppen m.a.p målat vs. vitguldvarianten på 5513, har fått för mig att jag vill ha möjlighet att kunna kombinera länk med läderarmband, och då tycker jag "ju äldre desto snyggare" (dvs målad tavla med krämig färg, plexiglas osv), men det känns som att ju längre bakåt i tiden man går desto svårare djungel att navigera..

Tack för givande svar, är ganska öppen m.a.p målat vs. vitguldvarianten på 5513, har fått för mig att jag vill ha möjlighet att kunna kombinera länk med läderarmband, och då tycker jag "ju äldre desto snyggare" (dvs målad tavla med krämig färg, plexiglas osv), men det känns som att ju längre bakåt i tiden man går desto svårare djungel att navigera..
Ju äldre desto snyggare desto dyrare... har du kollat på Tudor? Du hittar fina tudor subs med målade index till förhållandevis rimliga priser. Även om dessa också börjar sticka i värde.

Annars finns ju Tropic om man vill variera sin dykare!:)
ja, eller nato och en massa andra. Men ska man inte bada med klockan spelar det ju inte så stor roll. Lädret blir ju oftast inte så snyggt när det blir
Jag är som sagt nybörjare (ewok) vad är Tropic?
En gummiarmband som var vanligt på dykare förr. Finns sk NOS (new old stock) att köpa än idag, och även nyproducerade som ser likadana ut.
406498679_o.jpg

IMG_1431.JPG

Ähh läder på SubC är ju asläckert. Tycker du det är snyggt ska du köra på det.

Jag måste skaffa ett sånt här! (Stulen bild från interwebs)

99,99% av alla struntar ändå i vad du har på armen :)

Tillbaka
Topp