• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Röd Submariner

M.U

Rolex
Då är det ju bara att byta :) värd mer än din head only om han inte har de andra sakerna ändå ;) grattis till en förvirrad kollega!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Hmm, värdemässigt är det väl ett bra byte. Skulle man behöva behålla den resten av livet och inte tjäna en hacka, så ser ju den du har jäkligt mycket trevligare ut.
 
Jag har ju ett stort affektionsvärde i min 114060 då den har anknytning till min bortgångne far så ett byte är inte aktuellt. Dock skulle jag gärna köpa kollegan en ny 114060 mot att jag får hans gammelsub.

Jag tänkte jag skulle sätta mig med honom och gå in på Chrono24 bara för att han ska få en hum om vad det är han faktiskt bär runt armen.

Han berättade nyss att han har kvar hang tag och kvittot på inköpet.
 

Vonlind

Panerai
Jag är nu ärlig och ska säga att jag skulle köra. Även om många här hävdar annat tror jag att 99% utav alla skulle ha gjort det, kör efter hur du känner.
 

Mattan

Panerai
Hade bytt alla gånger! härligt använt skick på den, och så länge du och din kollega är överens så kör.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Eftersom så många känner sig manade att påpeka något i stil med "om du först påpekar värdet...".
Själv skrev du:
Jo, precis. Läs trådstarten igen. Jag är helt säker på att TS gör rätt för sig, men diskussionsunderlaget var ett byte rakt av.:)
När han såg min 114060 så frågade han om han fick prova den. Han fattade stort tycke för den och tyckte den var mycket "elegant" och frågade om jag ville byta rakt av.

Så, ni som kan era röda subbar, skall jag byta klocka med min kollega?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Citat kollega: "Ja, om man verkligen kunde få 90.000 skulle man naturligtvis sälja, men hur säkert är det att sälja?"

Jag sa åt honom att han kan sälja den på KS och känna sig trygg men att han skulle undvika Blocket (pga scammers) och Tradera (då han inte vet värdet på sin egen klocka). Jag inbillar mig att det finns någon sånär heder hos oss här på forumet.

Föreslog även att han skulle ta den till Kaplans, @Nymans Ur 1851 eller @ROB-1832 om han ville få den värderad.
 

pjmb

Cartier
Citat kollega: "Ja, om man verkligen kunde få 90.000 skulle man naturligtvis sälja, men hur säkert är det att sälja?"

Jag sa åt honom att han kan sälja den på KS och känna sig trygg men att han skulle undvika Blocket (pga scammers) och Tradera (då han inte vet värdet på sin egen klocka). Jag inbillar mig att det finns någon sånär heder hos oss här på forumet.

Föreslog även att han skulle ta den till Kaplans, @Nymans Ur 1851 eller @ROB-1832 om han ville få den värderad.
Personligen skulle jag nog ha svårt att sälja en klocka som man har haft i 40 år ;) , men han kanske är klar med den också iofs..

Har han släppt tanken på att byta den nu?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Citat kollega: "Ja, om man verkligen kunde få 90.000 skulle man naturligtvis sälja, men hur säkert är det att sälja?"

Jag sa åt honom att han kan sälja den på KS och känna sig trygg men att han skulle undvika Blocket (pga scammers) och Tradera (då han inte vet värdet på sin egen klocka). Jag inbillar mig att det finns någon sånär heder hos oss här på forumet.

Föreslog även att han skulle ta den till Kaplans, @Nymans Ur 1851 eller @ROB-1832 om han ville få den värderad.
Kaplans eller något annat auktionshus är väl givet om han inte vill mecka med försäljningen själv. Annars kanske du kan hjälpa till att förmedla via KS så slipper han auktionsavgifter, om det inte blir ett byte dvs.

Alltid kul när man stöter på udda objekt ändå! Jag hade nog försökt förmå kollegan att behålla den :) den har antagligen lite historia och kul att ha en såpass fin vintage utan att behövt slanta dagens peng för det
 
Hade varit trevligt med info om referensen för oss lite mer okunniga så vet vi vad det rör sig om för Rolex, syftar då på din kollegas.
Bra gjort utav trådskaparen att vara ärlig.
 
Topp