• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

r-staccata-sub?

Bluefade

Omega
Eftersom det heter r-staccata så skulle jag gissa på att det betyder att r:et i Submariner är skiljt från resten av texten. Det finns alltså ett lite större mellanrum mellan e:et och r:et i Submariner. Staccata betyder nämligen avskilja. :)
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Ja visst! Tack för ditt informativa svar! Kollade runt lite och det är en klar skillnad mot "normala" Sub-tavlor. Undrar om det är vanligt? Troligen inte.
 

Bluefade

Omega
Den ser inte ut att säljas för något premium direkt, men jag har faktiskt inte sett några ligga ute tidigare så jag kan tyvärr inte säga något om hur vanligt det är.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Helt otroligt vad Rolex-säljare hittar på för att få lite extra betalt. Man borde kunna ge ut ett lexicon med alla hittepå-termer. :bookworm:

Insåg dessutom att min 14060 nu måste vara bra mycket mer värdefull då även den har r-staccata tavla :D
 

paradis

Audemars
Tror inte på detta med R.mellan rum.Har aldrig hört om det tidigare ,kanske har jag fel.....Tittade genom Chrono 24 ock det är bara han IL CUSTODE DEL TEMPO ,som har en sådan klocka från 2000. Skulle hellre köpa en 14060M mycket bättre.
 
Topp