Testat både att bära och att jobba med, inget av det var för mig.Funderat på stingrocka? Det är ett följsamt skönt material.
Visserligen 7 år sen jag gjorde ett band i det, så kanske dags att testa igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testat både att bära och att jobba med, inget av det var för mig.Funderat på stingrocka? Det är ett följsamt skönt material.
Jag vet inte hur stor efterfrågan det är, men jag köpte ett och tyckte det gav liv som inget annat. Jag har det på en gammal vintageklocka och där passar det, men det skulle vara kul att se det på en Radiomir. Det är mjukt när man bär det men jag skulle tro att det är hårt och lite svårt att bearbeta.Testat både att bära och att jobba med, inget av det var för mig.
Visserligen 7 år sen jag gjorde ett band i det, så kanske dags att testa igen![]()
Mycket hårt, inget man använder finknivarna påJag vet inte hur stor efterfrågan det är, men jag köpte ett och tyckte det gav liv som inget annat. Jag har det på en gammal vintageklocka och där passar det, men det skulle vara kul att se det på en Radiomir. Det är mjukt när man bär det men jag skulle tro att det är hårt och lite svårt att bearbeta.
Norskt Ammo från @oddface![]()
Det gör dom absolut!Kontrar med Assolutamente från Liger.
![]()
Vill bara säga att dina inlägg ovan förmodligen gör mig lite fattigare och @oddface lite rikare....
Jag har på trådens tema också börjat överväga en 47 mm radiomir.... visst är det så att investeringar i band till min 753 funkar på en 47:a också?
Ni som badar med era radiomirs, vad kör ni för band? Vet inte om jag gillar hur gummit ser ut (endast sett på bild dock).
www.abpconcept.paris
Eftersom det var en gummifråga så kan jag ju säga att jag passade på att montera 26mm gummibandet som jag visade ovan på min 45mm Radiomir (PAM 753, PAM00753) här på min 17,5 cm arm:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bandet är det som ABP kallar "Premium Rubber Watch Band", som sagt i 26mm bredd och som finns här:
![]()
Panerai Luminor - Premium Rubber watch band (black, white, grey, ...)
Panerai Luminor - Premium Rubber watch band (black, white, grey, blue, green, red, orange, yellow). Description: Premium rubber band for Panerai Luminor...www.abpconcept.paris
Närmast klockan ger ju den fysiska formen ren stabilitet, men längre ut där hålen och spännet finns är det tämligen mjukt och följsamt. Däremot ska jag vara ärlig med att jag inte riktigt vet om jag kommer använda det så mycket - gummi är inte riktigt min grej. Eller också behåller jag det för sommarens äventyr i ... nä, who am I kidding... så mycket äventyr blir det inte, speciellt inte i vatten. Badkruka.
![]()
Ett canvas kan vara bättre och snyggare, ändå.
Exakt. Rätt canvas sitter ofta lite mjukare på handleden än gummi också.Mitt stora problem är nog inte vatten som i att plaska i poolen utan snarare när jag ger mig ut på svettiga promenader i en främmande varm storstad eller liknande. Gummi är ju lätt tvätta av, läder tenderar att bli lite väl mogna efter ett tag. Men rätt canvas går ju att tvätta med...![]()
Jag tycker också accordion är det som gäller.Det ska nog vara accordion för att se bäst ut. Eventuellt kan ett avsmalnande se bra ut?
Kontrar med Assolutamente från Liger.
![]()
Vill bara säga att dina inlägg ovan förmodligen gör mig lite fattigare och @oddface lite rikare....
Jag har på trådens tema också börjat överväga en 47 mm radiomir.... visst är det så att investeringar i band till min 753 funkar på en 47:a också?