• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rado Golden Horse

Torulf

Cartier
Väcker lite liv i tråden... Är det någon som klivit på tradition ´57 modellen? Trots att den är limiterad verkar den gå att finna

Jag köpte den Gröna strax efter sommaren! Riktigt schysst klocka och den kommer få stanna ett bra tag framöver. Den totalt utklassar Oris och annat jag provat i liknande prisklass. Jag hatar Sellita verken med sin skramliga och ostabila uppdrag och tidsställning, så att det är ett stabilt Powermatic 80 är ett stort plus för mig.

Har ni några frågar ska jag göra mitt bästa för att svara på dom ;)
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Jag köpte den Gröna strax efter sommaren! Riktigt schysst klocka och den kommer få stanna ett bra tag framöver. Den totalt utklassar Oris och annat jag provat i liknande prisklass. Jag hatar Sellita verken med sin skramliga och ostabila uppdrag och tidsställning, så att det är ett stabilt Powermatic 80 är ett stort plus för mig.

Har ni några frågar ska jag göra mitt bästa för att svara på dom ;)
Kan du inte slänga upp lite bilder på den? Vore kul att se "live"... :cigar:🙏
 

Torulf

Cartier
Sista bilden är bredvid en Citizen som bärs exakt som en 4-5 siffrig Datejust. Så man kan se att trots att Rado bara är 1mm större med sina 37mm så ser den betydligt maffigare ut.

20210309_150549.jpg
20210309_150609.jpg
20210309_150619.jpg
20210309_150856.jpg
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Sista bilden är bredvid en Citizen som bärs exakt som en 4-5 siffrig Datejust. Så man kan se att trots att Rado bara är 1mm större med sina 37mm så ser den betydligt maffigare ut.

20210309_150549.jpg
20210309_150609.jpg
20210309_150619.jpg
20210309_150856.jpg
Riktigt läcker! Jag tycker det är svårt att välja färg, alla är fina på sitt sätt. Den svarta är som en LP-skiva men inte sunburst, den gröna riktigt klassisk och den blå alltid ett säkert kort... Upplever du att den gröna är svår att matcha med blå skjorta eller liknande? :angel:
 

Torulf

Cartier
Riktigt läcker! Jag tycker det är svårt att välja färg, alla är fina på sitt sätt. Den svarta är som en LP-skiva men inte sunburst, den gröna riktigt klassisk och den blå alltid ett säkert kort... Upplever du att den gröna är svår att matcha med blå skjorta eller liknande? :angel:

Vill man ha en klocka som går att matcha enkelt är ju grön aldrig svaret, men lättare att matcha än en Hulk i mitt tyckte eftersom det är en grön-svart gradient som i vissa vinkar är väldigt svart .

Jag var också osäker på färg men var inne på att blå klockor är så otroligt enkelt att få tag på, att hitta en schysst grön klocka är svårare och valde efter den devisen.
 

Oscarmessi

Omega
2-Faktor
Vill man ha en klocka som går att matcha enkelt är ju grön aldrig svaret, men lättare att matcha än en Hulk i mitt tyckte eftersom det är en grön-svart gradient som i vissa vinkar är väldigt svart .

Jag var också osäker på färg men var inne på att blå klockor är så otroligt enkelt att få tag på, att hitta en schysst grön klocka är svårare och valde efter den devisen.
Hehe, det är faktiskt helt sant. Ovanligt med gröna. Iofs ännu mer ovanligt med röda... :) Riktigt fin hursom!
 
Senast ändrad:

Torulf

Cartier
Sitter den fortfarande säkert eller dax för en flipp? nudge nudge 😉

Den sitter fortfarande säkert. Såpass säkert att jag även köpt orginalet som den baseras på just för att ha både nya och gamla!

Den är hos urmakaren nu för att se över/korta länken, det var en vikt länk utan pins. Går inte att korta utan att böjja upp länkbitarna med tång. I och med det har även vissa tidigare ägare skapat egna länkbitar genom att böja vanliga metallbitar osv. Galenskap :p.


Postar bild på den sen när urmakaren är klar! :D
 

DrDre

Patek
Det verkar som att Rado har ngt spännande på gång.

(Ursäkta dåliga bilder, de tigs från en film).

Här är en länk till en artikel om originalet och längst ner några bilder. Det har samma konkava vridring som Captain Cook.

C5E4CDD0-82EF-4357-AD86-EC58EC81D36F.png




3D67C717-ABDA-464C-9A85-E7DE156CDB9F.jpeg


E97AB41E-AA28-47FB-A8DB-0C8BB509E56E.jpeg

3F1D978B-B7C2-49D9-8171-2E4445476692.jpeg
 
Senast ändrad:

Torulf

Cartier
Det verkar som att Rado har ngt spännande på gång.

(Ursäkta dåliga bilder, de tigs från en film).

Här är en länk till en artikel om originalet och längst ner några bilder. Det har samma konkava vridring som Captain Cook.

C5E4CDD0-82EF-4357-AD86-EC58EC81D36F.png




3D67C717-ABDA-464C-9A85-E7DE156CDB9F.jpeg


E97AB41E-AA28-47FB-A8DB-0C8BB509E56E.jpeg

3F1D978B-B7C2-49D9-8171-2E4445476692.jpeg
Kul! Får hoppas det blir nått bra.

Jag älskar Rado men så otroligt trött på alla "nysläpp" av Captain Cook i olika färger och former...
 

DrDre

Patek
Med enfärgad tavla hade det blivit köp.

Tycker det känns dumt av Rado att ha Fume tavla på samtliga modeller, blir kaka på kaka om man redan äger en.

Jag gillar den urtavlan, men en silverfärgad som på originalet ovan, tror jag också hade blivit fint. Vem vet, kanske kommer det något sådant längre fram och förhoppningsvis då i icke Ltd Ed.
 

Torulf

Cartier
Jag gillar den urtavlan, men en silverfärgad som på originalet ovan, tror jag också hade blivit fint. Vem vet, kanske kommer det något sådant längre fram och förhoppningsvis då i icke Ltd Ed.

Det kommer nog en större variant med andra tavlor om några månader, precis så de introducerade dykaren.

Gillar dockk storleken skarpt, kaxigt med 37mm på GMT
 

Seagull

Breitling
Med enfärgad tavla hade det blivit köp.

Tycker det känns dumt av Rado att ha Fume tavla på samtliga modeller, blir kaka på kaka om man redan äger en.
Håller med, blir dessutom lite för kladdigt när det är så mycket som händer i övrigt på klockan.

På golden horse sitter det riktigt fint men här hade det varit kaxigare att våga köra lite renare.
 
Topp