• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Raymond Weil

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag har tidigare undvikit att ens titta åt märkets håll. Orsaken? Namnet låter som ett parfymklockmärke. :bag:
Nu har det gått upp för mig att så kanske inte är fallet. Därför vill jag lära mig allt ni kan om märket! Kanske har du haft en, eller så har du en just nu? Eller så vet du helt enkelt någonting överhuvudtaget om märket. Finns det något i sortimentet som är intressant i dina ögon? Historia? Jag börjar från 0, så kunskap på alla nivåer är välkommen!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Kan inte ett skit om de, men pappa köpte en under tiden han läste medicin på uni, nu äger jag den.
Synd bara att den är i 32mm stor annars hade det varit ett givet val när man har kostym.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
m6DRshk.jpg


Här har du.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nu agerar jag iofs lite dödgrävare på denna tråden, men namnet på denna var mest "rätt", och det känns en smula överflödigt att skapa en officiell tråd för just Raymond Weil. Som väl knappast är det märket som smäller högst på klockhimlen.
Att jag alltid blundat för det är i stort sett av samma anledning som @Bojke, d.v.s. att det låter som ett parfymmärke.

Men denna dök upp på min startsida - och fan vet om jag inte tycker att den ser rätt schysst ut...
Är inte galen i datumvisningen, men det är lite roligt att de gör någonting lite annorlunda mot andra dykare.
Ingen koll på specs eller sådär - utan tyckte bara att utseendet var relativt tilltalande.
Det var allt jag hade... Diskutera... ;)

MTM4NDU1ODk1NDI3MjYxNzkw.jpg


http://www.raymond-weil.com/en/pres...-partner-realteam-and-presents-new-freelancer
 

Don82

Breitling
Raymond Weil verkar inte vara ett sprakande ämne direkt, men varför då egentligen? Jag har själv en Freelanser (den på bilden) och är helnöjd. Men vad är det jag missar? Gör de inte snygga klockor, inte tillräkligt "högljud" reklam, för få återförsäljare-->varför är de inte lika poppis som andra som kör med ETA-verk typ Tag Heuer etc?
 

Bilagor

  • IMG_5172.JPG
    IMG_5172.JPG
    68.4 KB · Visningar: 101

kmg

Patek
2-Faktor
Nu agerar jag iofs lite dödgrävare på denna tråden, men namnet på denna var mest "rätt", och det känns en smula överflödigt att skapa en officiell tråd för just Raymond Weil. Som väl knappast är det märket som smäller högst på klockhimlen.
Att jag alltid blundat för det är i stort sett av samma anledning som @Bojke, d.v.s. att det låter som ett parfymmärke.

Men denna dök upp på min startsida - och fan vet om jag inte tycker att den ser rätt schysst ut...
Är inte galen i datumvisningen, men det är lite roligt att de gör någonting lite annorlunda mot andra dykare.
Ingen koll på specs eller sådär - utan tyckte bara att utseendet var relativt tilltalande.
Det var allt jag hade... Diskutera... ;)

MTM4NDU1ODk1NDI3MjYxNzkw.jpg


http://www.raymond-weil.com/en/pres...-partner-realteam-and-presents-new-freelancer
Jag gillar den!
Angående datumvisningen i kombinationen med looken i övrigt får jag lite blancpain FF-vibbar. Tycker att visningen av gårdagens och morgondagens datum var lite coolt.
 
Raymond Weil verkar inte vara ett sprakande ämne direkt, men varför då egentligen? Jag har själv en Freelanser (den på bilden) och är helnöjd. Men vad är det jag missar? Gör de inte snygga klockor, inte tillräkligt "högljud" reklam, för få återförsäljare-->varför är de inte lika poppis som andra som kör med ETA-verk typ Tag Heuer etc?

Min gissning är att det kanske beror på att Ray är ett relativt nytt märke som körde igång ungefär samtidigt som Quartz-revolutionen. Är det en enorm skillnad mot exempelvis en Tag, Longines eller rentav en Breitling? Nja, inte nödvändigtvis. Men Ray har inte samma historia, och har väl stort sett alltid legat i ett prissegment som tilltalar gemene man, men inte nödvändigtvis klocknördar.
 

Don82

Breitling
Min gissning är att det kanske beror på att Ray är ett relativt nytt märke som körde igång ungefär samtidigt som Quartz-revolutionen. Är det en enorm skillnad mot exempelvis en Tag, Longines eller rentav en Breitling? Nja, inte nödvändigtvis. Men Ray har inte samma historia, och har väl stort sett alltid legat i ett prissegment som tilltalar gemene man, men inte nödvändigtvis klocknördar.
Tack för input - känns rimligt! Tycker de har ett gäng modeller som är snygga, men de är ju inte lika "odödliga" som vissa andra tillverkare, det är jag med på!
 
Freelancer serien är schyssta, du borde köra den på länken! Den är faktiskt väldigt välgjord och bärs bekvämt. Bifogar en bild på min
91F6C5D8-CAD7-4CC8-903B-A9D5ADC89279.jpeg

Snygg! Jo, tanken var att köpa länk nu till hösten. Var inne hos Stjärnurmakarna men de skulle ha över 5000 kr för en länk, lite dyrt tycker jag.
Funderar nu helt sonika på att köpa en ny RW Freelancer, på länk denna gång. Med svart urtavla kanske….hmm
 
Topp