• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension av Sjöö & Sandström Chronolink

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket mycket bra recension!
Tack :)


Hej amiro

Det är naturligtvis kanon att du verkligen gillar alla recensioner! Men om det är så (jag kan ju ha fel) att du snabbpostar för att du vill kunna posta på exempelvis köp/sälj så är det fortfarande en veckas medlemsskap som gäller. Och det är för nästan alla busenkelt att posta i normal takt och delta i diskussionerna för att nå upp till kriterierna för att kunna posta annonser. ;)

Men oavsett så är du naturligtvis välkommen till KS! :)
 

Svanen

Omega
Vilken skönhet det är!
Jag skulle verkligen behålla en sådan keeper, samt att samla på mig en del ovanliga tavlor så får man en ännu mer unik klocka. Den orangea tavlan är fruktansvärd snygg...

Tror de tog bort modellen för att de var medvetna om lite brister som klockan hade. Hoppas att de kan släppa en ny version snart!
 

Mr Chance

Kalmar
Vilken skönhet det är!
Jag skulle verkligen behålla en sådan keeper, samt att samla på mig en del ovanliga tavlor så får man en ännu mer unik klocka. Den orangea tavlan är fruktansvärd snygg...

Tror de tog bort modellen för att de var medvetna om lite brister som klockan hade. Hoppas att de kan släppa en ny version snart!
Vilka brister tänker du på?
 

Svanen

Omega
Dels gångjärnet som slits relativt lätt samt själva öppningen som även låser mekaniska delen. Den kunde också glappa lite. Men det kanske bara är rykten..?
 

RolleFC

Omega
Jag har haft min på rep just för att gångjärnet glappade. Har oxå haft den inne för att en tryckknapp ramlade av, samt två gånger för att den helt enkelt slutade gå.
 

Mr Chance

Kalmar
Gångjärnet är en svag punkt på klockan, men det ligger väl i sakens natur att ett den typen av konstruktion kan gå sönder. Låset till den mekaniska delen slits och kan därför börja glappa lite men då är det tur att SS tänkte på det och satte dit två justerskruvar som det bara är att tighta till :)
Jag vet inte hur det ser ut med den övergripande kvaliteten på Chronolink men vi kan väl fråga Sjöö Sandström om de kan berätta lite :)
 

Svanen

Omega
Gångjärnet är en svag punkt på klockan, men det ligger väl i sakens natur att ett den typen av konstruktion kan gå sönder. Låset till den mekaniska delen slits och kan därför börja glappa lite men då är det tur att SS tänkte på det och satte dit två justerskruvar som det bara är att tighta till :)
Jag vet inte hur det ser ut med den övergripande kvaliteten på Chronolink men vi kan väl fråga Sjöö Sandström om de kan berätta lite :)


Helt rätt det du säger. Logiska förklaringar. Väntar ändå otåligt på en uppgradering av modellen :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Sjöö Sandström eller någon annan. Såg en bild på följande tavla. Och undrar om denna är original eller om man "isat" den i efterhand. Någon som vet mer om tavlan? Pris, karat? Går den fortfarande att få tag på?
image.jpg
 
Sjöö Sandström eller någon annan. Såg en bild på följande tavla. Och undrar om denna är original eller om man "isat" den i efterhand. Någon som vet mer om tavlan? Pris, karat? Går den fortfarande att få tag på?
image.jpg


Den tavlan är original. :)

Den är inte jättevanlig men vi har släppt ett antal exemplar med strösslad tavla. Det kan nog också vara så att vi har någon enstaka strösslad tavla liggande om någon skulle vara sugen på att uppgradera. ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den tavlan är original. :)

Den är inte jättevanlig men vi har släppt ett antal exemplar med strösslad tavla. Det kan nog också vara så att vi har någon enstaka strösslad tavla liggande om någon skulle vara sugen på att uppgradera. ;)

Är nog mer imponerad än sugen egentligen, tavlan kändes skönt "osvensk". Då den bryter mot allt vad jante heter. Sen är jag grymt nöjd med det upplägg jag har på min chronolink nu.
image.jpg
Men tackar så mycket för svaret!
 
Gångjärnet är en svag punkt på klockan, men det ligger väl i sakens natur att ett den typen av konstruktion kan gå sönder. Låset till den mekaniska delen slits och kan därför börja glappa lite men då är det tur att SS tänkte på det och satte dit två justerskruvar som det bara är att tighta till :)
Jag vet inte hur det ser ut med den övergripande kvaliteten på Chronolink men vi kan väl fråga Sjöö Sandström om de kan berätta lite :)


Gångjärnen och låset är naturligtvis delar av klockan som slits men det har inte varit någon särskilt hög andel kunder som haft problem med just detta. Någon enstaka, men det har varit inom ramen för vad som kan anses normalt. Precis som du skriver så kan också justerskruvarna användas för att tajta till låset om det skulle behövas.

Om någon har detta problem med sin Chronolink så är det bara att höra av sig till oss så hjälper vi självklart till att fixa det. :)
 

Ivar31

Cartier
Tack för en bra recension, värdefull även såhär 2,5 år senare :) Väcker dock "vill ha begäret", nån som har en till övers ni vill bli av med?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för en trevlig recension. Jag har en cronolink med silvertavlan som jag använder när det är fest eller om jag åker utomlands. Den ultimata klockan enligt mig, Rolex är vardag och SS till alla livets finare stunder...
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp