• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Recension: Cartier Tank Solo Grand

Tanken livas upp betydligt mer om den inte körs till kostym:)
image.jpeg

Guld-Tanken eller rättare sagt:
Cartier Tank Solo Large 18k, flög lite högre i mitt tycke samt att den hade ett "vanligt" spänne (pin buckle) istället för justerbart (double adjusteble folding) till resp alligatorstrap. Även jag körde ett @Anders W strap (i stingray) då jag upplevde org alligatorn för tunn.
image.jpeg

På org alligator:
image.jpeg

En grymt mysig höst/vinter dinka!!
Riktigt bra höst-till-kofta-klocka, så jäkla kul att hitta bra band till Tanken!
Fasen, blev sugen på en rektangulär klocka igen... fan:)

Dock speciella mått mellan luggarna. Vanligt 20mm blir glappt så man måste beställa måttsytt eller oem då måttet är typ 20,5mm...

Det som gjorde stålisen bättre var iofs att de blånerade visarna fick mer liv jämfört med guldisen:)

Näe inte köra Tank till kavaj/kostym. Blir för mycket "kaka på kaka";)
Tack för dagens stiltips hörru ;) Beror lite på tillfälle och på hur kavajen ser ut ifall det upplevs som kaka på kaka. Lånade frugans Tank på svart kroc till mörk kostym på en begravning i våras och det var ett tillfälle där man inte i första hand behöver uttrycka sig stilmässigt.
image.png

Tack för dagens stiltips hörru ;) Beror lite på tillfälle och på hur kavajen ser ut ifall det upplevs som kaka på kaka. Lånade frugans Tank på svart kroc till mörk kostym på en begravning i våras och det var ett tillfälle där man inte i första hand behöver uttrycka sig stilmässigt.
image.png
Såklart! Tror du har koll ändå;)
Det jag menar är bara att klockan ser bara trist ut till en klassisk affärs kostym a la mörkblårandig. Där e det ju betydligt ballare med en dykare som bryter av istället.
En skön tweed alt ljus linne kavaj gifter sej fin-fint med en tank:happyhappy:.

Vill mer få fram att en Tank kan användas till betydligt mer än bara kostym. Vissa verkar tro att sk "kostymare" endast ska bäras ihop med en striktare mer uppklädd klädsel vilket jag anser blir för förutsägbart:).

Guld-Tanken eller rättare sagt:
Cartier Tank Solo Large 18k, flög lite högre i mitt tycke samt att den hade ett "vanligt" spänne (pin buckle) istället för justerbart (double adjusteble folding) till resp alligatorstrap. Även jag körde ett @Anders W strap (i stingray) då jag upplevde org alligatorn för tunn.
image.jpeg

På org alligator:
image.jpeg

En grymt mysig höst/vinter dinka!!

Happ, då fick man en till klocka till "måste ha" listan....

image.png
Riktigt vacker klocka! Är det ett perlonband du har på? Ser väldigt fint ut och inte så plastigt som de brukar se ut. Vet du var det är inhandlat? @Gummo

Tack! Perlon. Men gammalt. Satt på en femriotalsklocka jag köpte från Tradera för några år sen. Klockan borta men bandet kvar. Håller med, ny-perlon är en styggelse nästan lika illa som lädernato!
Vet du något bra ställe att köpa ett riktigt premiumperlon eller ett mjukt flätat band som ser ut som ditt? Frågan kanske skulle ställas i någon annan tråd!?

Grym klocka de där :) bra recension
Men om kvarts verket går sönder är de bara att slänga klockan då eller köper man nytt verk och byter? Pris?
Dessa ur är inte kända för att ha problem med kvaliteten på urverken, skiljer sig inte från andra klockor med liknande kvartsverk.
Reservdelar är inte heller ett problem att få tag i.
Ang. måtten så är det boettmåtten som är angivna, dvs exkl krona på bredden och slutet av boetten till början på höjden (nu skiljer det väldigt lite eftersom lugghålen sitter i ytterkant av boetten).
Om du har möjlighet så prova både en Tank Grande och Reverso för att se vad som passar dig bäst.
Lycka till!

Dessa ur är inte kända för att ha problem med kvaliteten på urverken, skiljer sig inte från andra klockor med liknande kvartsverk.
Reservdelar är inte heller ett problem att få tag i.
Ang. måtten så är det boettmåtten som är angivna, dvs exkl krona på bredden och slutet av boetten till början på höjden (nu skiljer det väldigt lite eftersom lugghålen sitter i ytterkant av boetten).
Om du har möjlighet så prova både en Tank Grande och Reverso för att se vad som passar dig bäst.
Lycka till!
Tackar :)

Tillbaka
Topp