D
Deleted member 4412
Guest
Näe inte köra Tank till kavaj/kostym. Blir för mycket "kaka på kaka"Tack, grymt skrivet. Får lov att sno frugans nästa gång det är kavaj. Länken är skitsnygg!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Näe inte köra Tank till kavaj/kostym. Blir för mycket "kaka på kaka"Tack, grymt skrivet. Får lov att sno frugans nästa gång det är kavaj. Länken är skitsnygg!!!
Riktigt bra höst-till-kofta-klocka, så jäkla kul att hitta bra band till Tanken!Guld-Tanken eller rättare sagt:
Cartier Tank Solo Large 18k, flög lite högre i mitt tycke samt att den hade ett "vanligt" spänne (pin buckle) istället för justerbart (double adjusteble folding) till resp alligatorstrap. Även jag körde ett @Anders W strap (i stingray) då jag upplevde org alligatorn för tunn.
![]()
På org alligator:
![]()
En grymt mysig höst/vinter dinka!!
Hm, samma här. Speciellt nu när man pluggar o kan använda denRiktigt bra höst-till-kofta-klocka, så jäkla kul att hitta bra band till Tanken!
Fasen, blev sugen på en rektangulär klocka igen... fan![]()
Tack för dagens stiltips hörruNäe inte köra Tank till kavaj/kostym. Blir för mycket "kaka på kaka"![]()
Såklart! Tror du har koll ändåTack för dagens stiltips hörruBeror lite på tillfälle och på hur kavajen ser ut ifall det upplevs som kaka på kaka. Lånade frugans Tank på svart kroc till mörk kostym på en begravning i våras och det var ett tillfälle där man inte i första hand behöver uttrycka sig stilmässigt.
![]()
Guld-Tanken eller rättare sagt:
Cartier Tank Solo Large 18k, flög lite högre i mitt tycke samt att den hade ett "vanligt" spänne (pin buckle) istället för justerbart (double adjusteble folding) till resp alligatorstrap. Även jag körde ett @Anders W strap (i stingray) då jag upplevde org alligatorn för tunn.
![]()
På org alligator:
![]()
En grymt mysig höst/vinter dinka!!
Riktigt vacker klocka! Är det ett perlonband du har på? Ser väldigt fint ut och inte så plastigt som de brukar se ut. Vet du var det är inhandlat? @GummoTack för dagens stiltips hörruBeror lite på tillfälle och på hur kavajen ser ut ifall det upplevs som kaka på kaka. Lånade frugans Tank på svart kroc till mörk kostym på en begravning i våras och det var ett tillfälle där man inte i första hand behöver uttrycka sig stilmässigt.
![]()
Tack! Perlon. Men gammalt. Satt på en femriotalsklocka jag köpte från Tradera för några år sen. Klockan borta men bandet kvar. Håller med, ny-perlon är en styggelse nästan lika illa som lädernato!Riktigt vacker klocka! Är det ett perlonband du har på? Ser väldigt fint ut och inte så plastigt som de brukar se ut. Vet du var det är inhandlat? @Gummo
Vet du något bra ställe att köpa ett riktigt premiumperlon eller ett mjukt flätat band som ser ut som ditt? Frågan kanske skulle ställas i någon annan tråd!?Tack! Perlon. Men gammalt. Satt på en femriotalsklocka jag köpte från Tradera för några år sen. Klockan borta men bandet kvar. Håller med, ny-perlon är en styggelse nästan lika illa som lädernato!
Har inte sett. Mitt är ju skavt, blekt och nött under flera decennier så det blir nog svårt att hitta nåt som liknar.Vet du något bra ställe att köpa ett riktigt premiumperlon eller ett mjukt flätat band som ser ut som ditt? Frågan kanske skulle ställas i någon annan tråd!?
Ingen som kan ge någon synpunkt på de?Grym klocka de därbra recension
Men om kvarts verket går sönder är de bara att slänga klockan då eller köper man nytt verk och byter? Pris?
Dessa ur är inte kända för att ha problem med kvaliteten på urverken, skiljer sig inte från andra klockor med liknande kvartsverk.Grym klocka de därbra recension
Men om kvarts verket går sönder är de bara att slänga klockan då eller köper man nytt verk och byter? Pris?
TackarDessa ur är inte kända för att ha problem med kvaliteten på urverken, skiljer sig inte från andra klockor med liknande kvartsverk.
Reservdelar är inte heller ett problem att få tag i.
Ang. måtten så är det boettmåtten som är angivna, dvs exkl krona på bredden och slutet av boetten till början på höjden (nu skiljer det väldigt lite eftersom lugghålen sitter i ytterkant av boetten).
Om du har möjlighet så prova både en Tank Grande och Reverso för att se vad som passar dig bäst.
Lycka till!