• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Casio G-Shock Mudmaster GWG-1000

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rasande trevlig recension, två tummar upp! Trodde jag hade hittat den optimala G-shocken i min Rangeman men kanske måste uppgradera lite....
20150708_102131.jpg
Tycker Rangeman är ascool och framförallt den färgen du har. Är lite småsugen själv men känner att det skulle bli kaka på kaka med båda i lådan. :)
 

Aelgen

Omega
Grym recension och riktigt fet klocka! Minns själv när jag var runt 12-13 och fick min första G-shock, så jäkla mäktig och hur många funktioner som helst som i princip aldrig användes förutom att skryta för polarna. Kanske dags att skaffa en igen, om så bara för nostalgikänslan....
 

corbendallasx

Friends of KS
Gyrm recension! Tack för du tar dig tiden att skriva en väl genomtänkt recension och tar snygga bilder.
Suget efter G-shock har aldrig varit större, taniga handleder till trots.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tycker Rangeman är ascool och framförallt den färgen du har. Är lite småsugen själv men känner att det skulle bli kaka på kaka med båda i lådan. :)
Jag är väldigt nöjd med den, speciellt färgen som både känns combat men ändå inte så hård som svart kan bli ibland.

Det sägs att skillnaden mellan män och barn är priset på deras leksaker. Well, jag gillar geggamastern skarp så uttrycket stämmer kanske, för allt med lera är kul :happyhappy:
 

plattfot

Rolex
Gillar att du betar av ett par G-shocks. Du får mig nästan att klicka hem en 9000-mudman - även om jag vet att den kommer bli liggandes.

Tack för en gedigen och välarbetad recension.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Sjukt bra recension @yonsson!! Jag gillar Casio, men då framförallt de äldre och simplare (typ DW/GW 5000), men din eminenta text och de grymma bilderna gör att jag åtminstone måste prova en sån här nästa gång jag är i Globen. Den är ju faktiskt lite snygg... Funktionerna, de arabiska siffrorna och analoga visarna är det som tilltalar mest. Tack!
 

Greven

Audemars
Bra att denna recension bumpades upp, jag hade missat den. Intressant och detaljrik recension! Fantastisk mångsidig klocka och som ser ut på bilderna att bäras mindre än sin XXL-storlek.
 
Har läst recensionen flertalet gånger nu då jag är väldigt sugen på att köpa en.
Synd bara att sol upp/ned inte finns. Men får nog bli en endå
 

Weberg

Audemars
@yonsson Du verkar vara lite av en expert på G-shock så jag chansar på att du kan hjälpa mig. Har en G-shock som jag köpte på Åhléns i Stockholm city 1998 eller 1999. Tror det är nån specialmodell för jag minns att det var en stor helsidesannons om denna inför släppet och många var där och köpte den. Den är grå och det som är speciellt med den är att boetten lyses upp av en röd drake i bakgrunden när man trycker på stora knappen. Säkert helt ovärt inlägg utan bild, men batterierna i klockan är slut så jag lägger upp en bild i veckan... En kompis vill köpa denna och jag vet inte vad den kan vara värd och har därför svårt att säga ett pris.

EDIT: bör tilläggas att jag bild-googlat ihjäl mig utan att hitta en enda likadan, men det kan säkert förklaras av G-shocks enorma utbud.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson Du verkar vara lite av en expert på G-shock så jag chansar på att du kan hjälpa mig. Har en G-shock som jag köpte på Åhléns i Stockholm city 1998 eller 1999. Tror det är nån specialmodell för jag minns att det var en stor helsidesannons om denna inför släppet och många var där och köpte den. Den är grå och det som är speciellt med den är att boetten lyses upp av en röd drake i bakgrunden när man trycker på stora knappen. Säkert helt ovärt inlägg utan bild, men batterierna i klockan är slut så jag lägger upp en bild i veckan... En kompis vill köpa denna och jag vet inte vad den kan vara värd och har därför svårt att säga ett pris.

EDIT: bör tilläggas att jag bild-googlat ihjäl mig utan att hitta en enda likadan, men det kan säkert förklaras av G-shocks enorma utbud.
Låter som en Riseman , fortsätt googla. :)
Dragon2.jpg
 

Veratio

Cartier
Fick min Mudmaster för några veckor sedan! Köpt mycket pga den här tråden, ska jag säga. Efter jag köpte en har min kusin köpt en och en kollega. Så det blev lite Mudmadness här! :D

Iaf, skrev det här i G-shock-tråden också:

Tänkte bara tipsa om att nu har den här butiken hemma gult band till Mudmastern, blir iaf under 500-ing inkl frakt:

http://global.rakuten.com/en/store/...bpQ&siteID=je6NUbpObpQ-RQTeuX_a3YiUVy.lKts0mg

Beställde ett nu på morgonen. Lite kuligare sommarfärg än grönt, även om jag tycker grönt är coolaste färgen! :D
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick min Mudmaster för några veckor sedan! Köpt mycket pga den här tråden, ska jag säga. Efter jag köpte en har min kusin köpt en och en kollega. Så det blev lite Mudmadness här! :D

Iaf, skrev det här i G-shock-tråden ocks:

Tänkte bara tipsa om att nu har den här butiken hemma gult band till Mudmastern, blir iaf under 500-ing inkl frakt:

http://global.rakuten.com/en/store/...bpQ&siteID=je6NUbpObpQ-RQTeuX_a3YiUVy.lKts0mg

Beställde ett nu på morgonen. Lite kuligare sommarfärg än grönt, även om jag tycker grönt är coolaste färgen! :D
Kul att man kan inspirera. :)
 
Topp