• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension på Rolex Explorer ref. 214270

Scipio

Patek
2-Faktor
Bra recession och grattis till den, enligt mitt tycke, den bästa allroundklockan någonsin. Det är nog ingen som slår den. Den passar dessutom till allt.
 

millez

Breitling
Superfin recension. Jag är redan på jakt efter en 214270 och nu blev man ju verkligen inte mindre sugen när man läst lite mer och tittat på hur allsidig klockan är med tanke på att man kan bära den till allt.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Vad är detta för ref? Är det någon customization på den?
explorer%20tagen%20fraringn%20rolex%20online%20broschyr2_zpscjhpx7ql.jpg
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Tack för trevlig och utförlig recension!
En bidragande orsak till att jag slog till på en 214270 tidigare i år. :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det någon med en Explorer 39mm som har en handledsomkrets på runt 19cm? Jag har rätt så grova handleder och undrar hur en 39mm Explorer skulle sett ut på min arm.
 

Andyrew

Cartier
Finns det någon med en Explorer 39mm som har en handledsomkrets på runt 19cm? Jag har rätt så grova handleder och undrar hur en 39mm Explorer skulle sett ut på min arm.

Lite sen på bollen men jag prövade en idag. Har ca 18,5 och den upplevdes absolut inte liten, kan skicka en bild om du vill.

edit: Grym recension!
 
Jag undrar: är det eg nån större skillnad på en Explorer och en Datejust 36?
Förutsätt att dj sitter på oysterlänk och bortse från storleksmässiga skillnader samt borstade/oborstade ytor, visare och tavlor mm.

Bör de inte vara likvärdiga som "sportklocka"/vardagsbeater/ev "dressklocka" etc?
Eller finns det osynliga skillnader som gör Explorer till nåt mer mångsidigt än datejusten?

Sen undrar jag också om nån som har/harhaft både Explorer 1 och Milgauss skulle kunna beskriva skillnaderna för mig? Alltså de som inte ärsjälvklara, som ett grönt glas, andra visare el mkt polerade ytor som är mer lättrepade etc.

Tack på förhand.

Mvh Roffe
 

Roger.SWE

Omega
Tack för en bra recension :)

Jag har en fråga: Hur mycket väger en 39mm Rolex Explorer (head only)?
Har letat en hel del, men finner inget svar på denna fråga.

Mvh Roger
 
Topp