• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Recension: Panerai Submersible PAM1389

Trevlig och bra recension och det verkar vara en härlig panna, helt i min smak. Hoppas få tillfälle att prova en snart. Eller så får det bli en beställning i blindo:D

En liten uppdatering:

IMG_1882.jpeg

Att jag har kvar min PAM305 efter 6 år säger en hel del.

PAM1305/1389; ”Tunna”, platt glas, vit lume, blåa detaljer. - Modern alltså.

IMG_8067.jpeg

PAM305: Tjockare, krämlume, något kupat glas åt båda håll som ger goa reflektioner, inga blåa detaljer.

Sammanfattning:
Om du söker en (stor) vardags-dykarklocka är nog 1305/1389 ett bra val. Om du söker en fet ”håll käften jag extraknäcker som WWE-stjärna”-extraklocka, så är 389/305 ett bättre val.

IMG_8053.jpeg

(foto från Hondikeeeeeeh)

Är du funktionsnedsatt med liten handled (under 18cm) så är antagligen en 42mm Submersible (ej riktig panna eftersom alla riktiga är minst 44mm) säkert ett bra val.

Är du jättemodern och söker en 44mm i stål istället för titan (hädelse), så finns det modeller med sämre verk och högre pris som heter quattro-quattro-nånting (som en gammal Audi) .

Tillbaka
Topp