• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reflektioner om det "bortglömda" finmärket Zenith

Även om designen ibland kan lämna en del att önska, så tycker jag att tex en El Primero är ett givet val om man vill samla kronografer
 

M021

Rolex
2-Faktor
Missat denna tråd så kul att den ploppade upp!
Zenith har ju haft lite utav en identitetskris under åren med skiftande design etc,

Dock håller jag med att det är ett underskattat märke, och som någon skrev ang kronograf håller jag med, ser min egen som en dressad kronograf med fantastiska detaljer såsom "grande date" komplikationen som innehåller 3 datum skivor!

VXND4Yq.jpg
 

Englunds

Breitling
Minns fortfarande första gången jag såg en Zenith "in the flesh" på en butik i Köpenhamn. Blev helt mållös av deras finish och urtavlor och har gillat dem starkt sedan dess men tyvärr inte ägt någon ännu. Så galet många fina modeller och de flesta går att få i princip gratis: Chronomaster, stratos striking mf.l. Många fina bilder i tråden på allas klockor.

Märket är helt enkelt ett av de absolut mest prisvärda i mitt tycke. Fick f.ö chansen att klämma på en Defy Classic likt TS och blev i sedvanlig ordning när det gäller Zenith mycket imponerad av utförandet. Gillar att det är ett märke som släppt sargen och vågar släppa designer som går utöver det vanliga (tråkiga).

Just därför står denna näst på önskelistan, bild stulen fyi. Spenderar min vardag med en Cartier Santos på armen och vill därför ha något riktigt fläskigt som komplement. Gillar allt med den, titan, kevlar, urverket, urtavlan, finishen, wr, käften-klocka = Good times! :) Som alla Zeniths är den dessutom alldeles för billig begagnad ;)
Zenith_96-0525-4021-21-M525_d.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Minns fortfarande första gången jag såg en Zenith "in the flesh" på en butik i Köpenhamn. Blev helt mållös av deras finish och urtavlor och har gillat dem starkt sedan dess men tyvärr inte ägt någon ännu. Så galet många fina modeller och de flesta går att få i princip gratis: Chronomaster, stratos striking mf.l. Många fina bilder i tråden på allas klockor.

Märket är helt enkelt ett av de absolut mest prisvärda i mitt tycke. Fick f.ö chansen att klämma på en Defy Classic likt TS och blev i sedvanlig ordning när det gäller Zenith mycket imponerad av utförandet. Gillar att det är ett märke som släppt sargen och vågar släppa designer som går utöver det vanliga (tråkiga).

Just därför står denna näst på önskelistan, bild stulen fyi. Spenderar min vardag med en Cartier Santos på armen och vill därför ha något riktigt fläskigt som komplement. Gillar allt med den, titan, kevlar, urverket, urtavlan, finishen, wr, käften-klocka = Good times! :) Som alla Zeniths är den dessutom alldeles för billig begagnad ;)
Zenith_96-0525-4021-21-M525_d.jpg

:eek:
Zenith gör fortfarande en och annan trevlig dinka, till oftast bra beg pris, den där e dock... Ja den e inte snygg, mäter säkerligen hiskeliga 48-50mm också?
 

Englunds

Breitling
:eek:
Zenith gör fortfarande en och annan trevlig dinka, till oftast bra beg pris, den där e dock... Ja den e inte snygg, mäter säkerligen hiskeliga 48-50mm också?
Ytterligare en bra sak med den är att den är mycket nätt med sina blygsamma 46mm och passar även den mest frökenaktiga handled. Bara wins :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Ytterligare en bra sak med den är att den är mycket nätt med sina blygsamma 46mm och passar även den mest frökenaktiga handled. Bara wins :)
Haha, bara pro:s där :smug:, skönt! Nej men fan kör på, man skall köpa det man gillar, ligger en liknande på blocket nu för runt 50k. Dock med lite mer guld-inslag.
 

Englunds

Breitling
  • Like
Reactions: K-S
Topp