• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rejäl klockförvaring

Rolfen

Rolex
Jag har rätt mycket klockor så jag har ett tag funderat på någon typ av skåp att samla dom i. Jag har inga riktiga dyrgripar och bor inte på ett ställe som drar till sig proffstjuvar så jag har inte behov av ett riktigt kassaskåp men det vore käckt med ett skåp som i alla fall kan bromsa en pundare ett tag. Eftersom jag dessutom har det trångt så bestämde jag mig för att bygga ett och på så sätt få ett som inte tar för mycket plats och är specialanpassat för mina behov.

Ni får ursäkta dom sunkiga bilderna då min telefon inte lyckas bättre än så.

Började med lite vinkeljärn.
Skap1.jpg


Gör mig en ram av vinkeljärnen.
Skap2.jpg


Klär den med plåt och svetsar mig en dörr.
Skap3.jpg


Inuti svetsar jag vinkeljärn som skall hålla klocklådorna.
Skap4.jpg


Skåpet rymmer fem lådor av denna typ.
Skap.jpg


Ett rejält lås köpt på nätet från Israel av alla länder.
Skap5.jpg


Sätter även dit en liten maskinratt som handtag för att det skall få lite kassaskåpsutseende
Skap6.jpg


Nu skall det bara få lite färg och sedan skall det släpas hem.
Skap7.jpg
 

Patrik.L

Omega
Riktigt grymt! Har man 120 klockor så spelar dyrgrip eller inte, mindre roll! Lägg gärna upp en bild när skåpet är lackat!
 

pjmb

Cartier
Jag har rätt mycket klockor så jag har ett tag funderat på någon typ av skåp att samla dom i. Jag har inga riktiga dyrgripar och bor inte på ett ställe som drar till sig proffstjuvar så jag har inte behov av ett riktigt kassaskåp men det vore käckt med ett skåp som i alla fall kan bromsa en pundare ett tag. Eftersom jag dessutom har det trångt så bestämde jag mig för att bygga ett och på så sätt få ett som inte tar för mycket plats och är specialanpassat för mina behov.

Ni får ursäkta dom sunkiga bilderna då min telefon inte lyckas bättre än så.

Började med lite vinkeljärn.
Skap1.jpg


Gör mig en ram av vinkeljärnen.
Skap2.jpg


Klär den med plåt och svetsar mig en dörr.
Skap3.jpg


Inuti svetsar jag vinkeljärn som skall hålla klocklådorna.
Skap4.jpg


Skåpet rymmer fem lådor av denna typ.
Skap.jpg


Ett rejält lås köpt på nätet från Israel av alla länder.
Skap5.jpg


Sätter även dit en liten maskinratt som handtag för att det skall få lite kassaskåpsutseende
Skap6.jpg


Nu skall det bara få lite färg och sedan skall det släpas hem.
Skap7.jpg
Grymt jobbat! Men hur många skåp ska du bygga om du bara får plats med 5 st klocklådor? ;)
 
Är det dina klockor? Undrar isåfall vad det är för tank längst upp till vänster och i mitten av nedersta raden, sätt från vänster klocka nummer fem, eller om någon annan vet? :) Coolt bygge! :)
 

Rolfen

Rolex
Det blev vitt tillslut och står jämte sängen så det också kan tjänstgöra som nattduksbord.
Skap8.jpg


Nu behöver jag bara köpa mig en till klocklåda.
Skap9.jpg


Känner mig rätt nöjd med detta lilla projekt, skönt att kunna samla alla klockorna på ett ställe.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Det blev vitt tillslut och står jämte sängen så det också kan tjänstgöra som nattduksbord.
Skap8.jpg


Nu behöver jag bara köpa mig en till klocklåda.
Skap9.jpg


Känner mig rätt nöjd med detta lilla projekt, skönt att kunna samla alla klockorna på ett ställe.
Satan vad bra det ser ut med lådorna i :woot:
Bra jobbat!
 
Topp