• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - nya Seiko Samuraj

Göteborgare

Cartier
Väldigt nöjd! Tack till er som styrde upp det hela! Väntar med spänning på nästa års gruppköp.
K
20170810_164020.jpg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Först WOW!!
Sen Nääää!!
Och WOW igen!!
Sen nääää!!
NU VILL HA :banghead::banghead::dead:
Jag såg den på bild och tyckte inte den var nått extra.
Men i måndags provade jag den och insåg att det är härlig struktur i urtavlan och att hela klockan andades kvalitet och jag tyckte även att boetformen var trevlig.
Men den var fortfarande inget för mig.
Sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på den och när det dessutom fanns en flongny på k&s så var det bara att slå till i fredags.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
:cool::cool:
Jag såg den på bild och tyckte inte den var nått extra.
Men i måndags provade jag den och insåg att det är härlig struktur i urtavlan och att hela klockan andades kvalitet och jag tyckte även att boetformen var trevlig.
Men den var fortfarande inget för mig.
Sen dess har jag inte kunnat sluta tänka på den och när det dessutom fanns en flongny på k&s så var det bara att slå till i fredags.
Verkar vara en sådan klocka man måste testa
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Så hur går det för er Samurajer?
Nöjda?
Sålt av?
Går fortfarande i tankar att inhandla en då jag haft Padin ett tag nu,och är nog den klocka som känts bäst hittills.
Samuraj eller Sumo går jag i mina tankar som nästa köp.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Så hur går det för er Samurajer?
Nöjda?
Sålt av?
Går fortfarande i tankar att inhandla en då jag haft Padin ett tag nu,och är nog den klocka som känts bäst hittills.
Samuraj eller Sumo går jag i mina tankar som nästa köp.
Mina tankar om min pepsi är så här:
Smidig boet, underbara små klick i bezelen, jättehärlig struktur i tavlan, sexig röd topp på sekundvisaren, snygga index och visare, kanon lume. Dessutom är gummit det skönaste jag burit.
Lägger jag till att den kostade endast 3500kr (nyskick) så är saken biff. Det är nog svårt att få mer klocka för pengarna.
Men jag står ändå i valet och kvalet om jag ska sälja. Den och min CWCdykare slåss om samma handledstid. Båda är kanonklockor!
IMG_1533.JPG
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Mina tankar om min pepsi är så här:
Smidig boet, underbara små klick i bezelen, jättehärlig struktur i tavlan, sexig röd topp på sekundvisaren, snygga index och visare, kanon lume. Dessutom är gummit det skönaste jag burit.
Lägger jag till att den kostade endast 3500kr (nyskick) så är saken biff. Det är nog svårt att få mer klocka för pengarna.
Men jag står ändå i valet och kvalet om jag ska sälja. Den och min CWCdykare slåss om samma handledstid. Båda är kanonklockor!
IMG_1533.JPG
Tror jag ska bära Samuraien på rött nato. Känns bra.
 

Hoagie

Omega
Hur håller era Samurajer tiden? Hittade den här bilden på internet om 4r35 verket. Blev lite sugen på Srpb49k1. Men +45 - 35 var ju väldigt mycket.
3F67C443-2CF0-46C0-9A39-9CBCC94AEE79.jpeg
 

Phileas

Breitling
Hur håller era Samurajer tiden? Hittade den här bilden på internet om 4r35 verket. Blev lite sugen på Srpb49k1. Men +45 - 35 var ju väldigt mycket.
3F67C443-2CF0-46C0-9A39-9CBCC94AEE79.jpeg
Min går extremt korrekt. Faktum är att första månaden när jag kollade den lite mer noggrant så var avvikelsen i princip noll när den låg krona ner på nätterna. Jag antar att jag haft flyt med mitt ex.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hur håller era Samurajer tiden? Hittade den här bilden på internet om 4r35 verket. Blev lite sugen på Srpb49k1. Men +45 - 35 var ju väldigt mycket.
3F67C443-2CF0-46C0-9A39-9CBCC94AEE79.jpeg

Min går extremt korrekt. Faktum är att första månaden när jag kollade den lite mer noggrant så var avvikelsen i princip noll när den låg krona ner på nätterna. Jag antar att jag haft flyt med mitt ex.

Min ligger +8 spd och jag bryr mig inte om nattpositioner och den hinner stanna någon gång i veckan.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Mina tankar om min pepsi är så här:
Smidig boet, underbara små klick i bezelen, jättehärlig struktur i tavlan, sexig röd topp på sekundvisaren, snygga index och visare, kanon lume. Dessutom är gummit det skönaste jag burit.
Lägger jag till att den kostade endast 3500kr (nyskick) så är saken biff. Det är nog svårt att få mer klocka för pengarna.
Men jag står ändå i valet och kvalet om jag ska sälja. Den och min CWCdykare slåss om samma handledstid. Båda är kanonklockor!
IMG_1533.JPG
Jag har sålt men saknaden börjar bli påtaglig. Speciellt efter att jag såg denna bild igår.
02F2C347-060E-442E-8062-7AD267157D8D.jpeg

Jag är dessutom sugen på att prova den på länk.
Nån som har tröttnat?
 
Topp