• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Relojes Exclusivos

iFKH

Breitling
Hej,

Såg i goodguys/badguys att nämnda säljare verkar reko.
Funderar på en Oris de säljer. Hur ligger det till med garantier etc?
Nån med erfarenheter innan jag kanske gör nåt dumt?
Nykomling och novis..
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej och välkommen till forumet!
Om certifikatet är stämplat av en auktoriserad återförsäljare av Oris, borde du ha en världsgaranti, so gäller även i Sverige.
Se därför till att du har ett komplett kit med papper o s v (förutsatt att det är en ny klocka du tittar på, annars finns ju bara eventuell garanti som säljaren ibland lämnar).

Har inte handlat av säljaren och kan därför inte uttala mig mer än allmänt.

Du kan även söka på forumet om att handla klocka utifrån...är säker på att jag såg att Rivalen hade en hel sida med tips o s v .
Lycka till!
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Förutom det MJ24 skriver så lämnar han själv tre månaders garanti (inte så mycket men man har ju tre månader på sig att kolla upp klockan om det skulle vara något stort).
 

iFKH

Breitling
Tackar för svaren!

Mailade butiken för några tim sen och redan fått svar:
" Hello:
You can buy the watch on our website
With complete documentation. With 2-year stamped international warranty.
The watch is shipped from an official Oris retailer.
Regards"

Om det ngn gång skulle bli fel på klockan, alt service ska göras, kan man då vända sig till ngn Oris-återförsäljare här i Sthlm?

Återigen tack för ett genomsympatiskt bemötande här på forumet.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ja, du har stämplade ok papper, borde det inte vara några problem att åtgärda en ev garantireparation hos en svensk ÅF.
 
Topp