• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rengörning

Boine

Basic
Hej.
Jag har en ultraljudstvätt på jobbet och undrar om man vågar tvätta sina klockor i den.
Hur gör ni för att hålla era klockor rena? Behöver tips innan det börjar växa saker i spännet på min Breitling ;-)

Hehe...du kan köra allt utom själva klockan i en ultraljudstvätt!

Länkar, spännen etc går alldeles utmärkt och köra!

Själva klockan kan du köra med en fuktig trasa om den inte är helt vattentät! Då kör du den under kranen med lite ljummet vatten och en tandborste, vissa använder även lite diskmedel!

Hehe...du kan köra allt utom själva klockan i en ultraljudstvätt!

Länkar, spännen etc går alldeles utmärkt och köra!

Själva klockan kan du köra med en fuktig trasa om den inte är helt vattentät! Då kör du den under kranen med lite ljummet vatten och en tandborste, vissa använder även lite diskmedel!
Men jag har sett att @jabla kör hela klockan i tvätten. Så jag kör jag med!

Hej.
Jag har en ultraljudstvätt på jobbet och undrar om man vågar tvätta sina klockor i den.
Hur gör ni för att hålla era klockor rena? Behöver tips innan det börjar växa saker i spännet på min Breitling ;-)
Bara hänga av länken och slänga ner i ultraljudstvätten. Boetten drar du under kranen.

Man får ju med ett sånt där sexigt ställ som man kan lägga klockan på i tvätten när man köper en ultraljudstvätt. Det skulle jag däremot inte våga använda.

En kompis till mig har kört sin slx007 komplett i son ultraljudstvätt utan problem men det lär knappast vara bra för klockan. Oljorna lär gå bananas när man utsätter dem för de vibrationerna.

Tillbaka
Topp