Min första post under modd och fix.
Tänkte med lite bilder försöka visa hur man tar av vridningen på en GMT. Funkar på samma sätt på sub.
OBS detta är ej klockor med den nya keramiska ringen.
Jag tar en vanlig matkniv och försiktigt för in mellan boett och vridring och vinklar försiktigt upp knivbladet. Antingen tejpa eller lägg lite plast mellan bladet och boetten
Vridringen brukar lossa lätt
Finns en väldigt liten sprint som inte bör slarvas bort
Sprinten sitter i ett litet hål i boetten
Den är liten och tunn, ligger bredvid en vanlig tandpetare här
Det ligger en tunn metallring mellan vridringen och boetten. Håll koll på vilken sida som är upp och lägg den på samma sätt efter rengöring
När allt är rengjort, brukar ta varmt vatten med någon droppe diskmedel i så lägg tillbaka metallringen och sätt i sprinten i hålet, sedan skall sprinten in i en skåra i boetten.
Sedan på med vridringen och tryck dit den, går utmärkt med handkraft.
Tänkte med lite bilder försöka visa hur man tar av vridningen på en GMT. Funkar på samma sätt på sub.
OBS detta är ej klockor med den nya keramiska ringen.
Jag tar en vanlig matkniv och försiktigt för in mellan boett och vridring och vinklar försiktigt upp knivbladet. Antingen tejpa eller lägg lite plast mellan bladet och boetten
Vridringen brukar lossa lätt
Finns en väldigt liten sprint som inte bör slarvas bort
Sprinten sitter i ett litet hål i boetten
Den är liten och tunn, ligger bredvid en vanlig tandpetare här
Det ligger en tunn metallring mellan vridringen och boetten. Håll koll på vilken sida som är upp och lägg den på samma sätt efter rengöring
När allt är rengjort, brukar ta varmt vatten med någon droppe diskmedel i så lägg tillbaka metallringen och sätt i sprinten i hålet, sedan skall sprinten in i en skåra i boetten.
Sedan på med vridringen och tryck dit den, går utmärkt med handkraft.
Senast ändrad: