Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@dalaurteknik är bra på CertinaVart vänder man sig om man vill ha en äldre Certina från ~1971 renoverad?
Klockan fungerar, men har nog aldrig varit inne på service.
Skulle behöva nytt glas, och "dykar ringen" sitter fast.
![]()
Mycket fin klocka! Den jag hade för jättelänge sen, kom på svart Tropic 66 med Certinaspänne.BTW, någon som vet om det var stålarmband eller gummiband på den när den var ny?
Åååhh vad fin! Nu är jag avis!Idag fick jag tillbaks min Argonaut efter lite service. Men jag behöver ett armband, vill helst försöka få tag i ett stålarmband typ oyster stil som i inlägget ovan. Antar att det ska vara 20 mm. Men om man mäter så är det 19.8 mm. Testade ett 20 mm armband som jag hade från en annan klocka, men det fick inte in, så frågan är om luggarna blivit lätt inböjda eller om det inte var så precist förr?
![]()
Superfin! Vilken urmakare blev det? Ett 20mm Tropic kommer sitta som en smäck.Idag fick jag tillbaks min Argonaut efter lite service. Men jag behöver ett armband, vill helst försöka få tag i ett stålarmband typ oyster stil som i inlägget ovan. Antar att det ska vara 20 mm. Men om man mäter så är det 19.8 mm. Testade ett 20 mm armband som jag hade från en annan klocka, men det fick inte in, så frågan är om luggarna blivit lätt inböjda eller om det inte var så precist förr?
![]()
Nja, kanske lite för modernt. Ett avsmalnande hade varit snyggareFick tag på ett armband, men jag vet inte om jag tycker det passar så bra.
![]()