• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovering 16613

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Lite före bilder
image.jpg
image.jpg


Länken skickades till Hongkong , se
https://klocksnack.se/threads/länkrenovering.42419/
Klocka servades (mycket stort servicebehov )-
på utsidan nytt insert o krona. Bergströms hade svårt att få dit det nya insertet pga sliten bezel , så dom tyckte att jag skulle köpa en ny för 10.000kr..

Det tyckte dock inte jag och McGyver som hjälpte mig att få fast insertet på ett bra sätt. Han hjälpte även till att fylla sekundsvisarens lume som delvis fattades. Så nu är klockan äntligen "hemma" - detta efter mer än ett halvårs fixande. Tack för alla inblandade.

Jag lämnade utsidan på klockan helt opolerad , tom svetsloppan på kronskyddet är kvar.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    79.9 KB · Visningar: 379
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Åh, tack för tråden. Jag älskar sånt här! Imponerande brukad länk, den såg ut att vara på gång att gå av på flera ställen. Ser ut som en riktig OWG-klocka :cool: Hur länge har du ägt den, vet du vem som ägt den tidigare?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Åh, tack för tråden. Jag älskar sånt här! Imponerande brukad länk, den såg ut att vara på gång att gå av på flera ställen. Ser ut som en riktig OWG-klocka :cool: Hur länge har du ägt den, vet du vem som ägt den tidigare?
Jag köpte den för ca ett halvår sedan av en svensk motorsport profil som har använt den som verkstadsklocka..
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Länkrenovering tog ca 5v.

Service , när "rätt" person tog emot den (som får tag på delar) ca 3mån.

Beställning av ändlänk och insert från Bergströms (dom hade inte på lager och dom hade precis fått lev. när jag beställde) 1mån.

Mcgyver - montera insert och justera bezel - ett par dagar.
 

paradis

Audemars
Har sett några riktigt misshandlade länkar, som han på något sett räddade ock som alla andra , ser helt nya ut efteråt .
 
  • Like
Reactions: Ako

tictac62

Cartier
Vet att www.klokkeland.no också renoverar Rolex länkar, om man nu inte vill skicka länken till Asien, men du får man ju ta en tur till Oslo och lämna den och sedan hämta länken när den är klar, för att skicka Norge t.o.r.är ju både dyrt och Krångligt!
Är det någon som anlitat klokkeland?
Såg hans profil på instagram, när han vill adda mitt insta.
 
Topp