• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Renovering av Rolex Jubileelänk?

IMG_0478.jpeg
IMG_0479.jpeg
IMG_0480.jpeg
IMG_0481.jpeg

Inkl. detta transport etc? Samt vet du om det blev någon tull-strul (borde ej bli?)?
Nej det innefattar inte transport. Har för mig jag betalade motsvarande 800kr för frakt från Hongkong. Inget strul men jag fick betala tull och moms, en förhållandevis låg kostnad då värdet på försändelsen var lågt satt.

Hur länge skulle du uppskatta att det tar att fixa en länk så där?

Intressant att se hur sjukt nötta en del stift är 🙂

Vad gäller tiden det tar att fixa. Hmm vet inte riktigt. Är man Flink och kör på i streck kanske man lyckas lösa hela länken på någon timma. Jag jobbar snarare lite då och då och låter det ta tid. Har ingen brådska. 😊

Är lite sugen själv på att skaffa verktyg för att kunna göra liknande på länkar i framtiden :)
Vilka verktyg behöver man för att kunna hantera en jubilélänk som ovan? :)

Denna är det jag har. Ingår ett verktyg för demontering av jubilee, en för oyster och en för montering av båda varianterna.
Oyster tycker jag är svårare än jubilee, lättare att skada länken.

Sen behövs stift. Har inte hittat bra stift för alla olika varianter än. Dam Rolex funkar dom bra som finns på cousinsuk. Herr jubilee tyckte jag inte passade bra.

Försiktigt borstat upp en länk åt @Dbrasco ikväll. Rätt stor skillnad med enkla medel. Här syns före/efter i sista bilden nedan. Den innersta länkbiten närmast dykarförlängningen lämnade jag orörd, den visar rolex original finish.
IMG_4655.jpeg
IMG_4657.jpeg
IMG_4659.jpeg
IMG_4662.jpeg

Här är slutresultatet efter ett dopp i ULT
IMG_4667.jpeg
IMG_4668.jpeg

Lite halvkasst ljus så här sent om kvällen men hoppas det gick fram ändå 😊

Försiktigt borstat upp en länk åt @Dbrasco ikväll. Rätt stor skillnad med enkla medel. Här syns före/efter i sista bilden nedan. Den innersta länkbiten närmast dykarförlängningen lämnade jag orörd, den visar rolex original finish.
IMG_4655.jpeg
IMG_4657.jpeg
IMG_4659.jpeg
IMG_4662.jpeg

Här är slutresultatet efter ett dopp i ULT
IMG_4667.jpeg
IMG_4668.jpeg

Lite halvkasst ljus så här sent om kvällen men hoppas det gick fram ändå 😊
Borstar verkligen Rolex snett?

Tillbaka
Topp