Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hardlex och den föredrar jag över Safirglas då det är en bättre kompromiss då den är hård men går inte i 1000 bitar lika lätt.
Anti Reflective coating.
Gör att safirglaset inte reflekterar så mkt ljus, och till följd ser man tavla etc bättre i alla vinklar.
AR är AntiReflex-behandling.
Kan sitta på insidan utsidan eller båda sidor av glaset.
Edit: Chrisse var snabbast!
AntiReflex
Skimrar ibland som oljehinneblått på glasytor, glasögon, objektiv och kikare.
Har läst någonstans på nätet att Rolex inte använder AR då det kan försvaga glaset.
Tack för alla utförliga svarDubbel AR är grymt. På t.ex Omegas modeller som har det är det svårt att överhuvud taget se glaset i många vinklar.
OftastBrukar det stå i specen på klockor om glaset är behandlat med AR?
Helt OK Pix87Förlåt för att jag snodde tråden lite @Bojje88![]()
Inte undra på att premierna är skyhögaNär jag slog en flisa ur glaset på min SMP lät jag byta glaset och tog det på hemförsäkringen. Kändes som den enklaste och bästa lösningen.