Ja allt kan ju krossas, men med sand i fickan blir det inge vidare tryck![]()
Jag menade inte att man skulle krossa den. Men gnugga den mot asfalt så ska du se att det blir repor trots avsaknad av diamant och rubin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja allt kan ju krossas, men med sand i fickan blir det inge vidare tryck![]()
Låt frugan få testa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej, men det kan vara väldigt vasst, dvs då blir det "tryck" i förhållande till spetsen på sandkornet. Gorillaglas brukar enkelt repas med tex sand men inte av nycklar osv.
Gorillaglas är mjukare än sand (ofta innehållande kvarts), men hårdare än vanligt stål. Därav repor från sand men inte nycklar. Har däremot aldrig hört talas om ett fall där safirglas har repats av sand.
Det var ett exempel bara. Om nu inte TS haft en diamant eller rubin i fickan så är det ju uppenbart att det blivit repat av något annat.![]()
Det är faktiskt helt oförklarligt hur denna repa uppstått. Jag har varit så extrem försiktig.
Jo får findera. Lite förvirrande dock när safirglas ska vara reptålig och det händer så lätt
Ibland så ska man göra det man tror är rätt och inte lyssna på andra ( eller kanske är det alltid så)
Hur som använde jag lite tandkräm och gnuggade in och repan är mycket mindre synlig nu. Ska gnugga lite till och hoppas kunna lägga upp en bild på en repfri AT![]()
SköntNice. Då vet ni i alla fall att om det är ARC så funkar pepsodent
![]()
Blir det en fläck nu där AR saknas, om du lägger en reflex i starkt solsken t ex ?
Hej alla!![]()
Är de någon som kan tyda om detta är repa i glas eller arc? Jag tycker jag känner med nageln! Klockan är ett år gammal men köptes av mig förra veckan, upplever det bara i vissa ljus! Mellan kl 9 och Seamaster
Om det är det där krackelerade du menar så skulle jag tro att det är i antireflex behandlingen. Men det är svårt att säga.
Hur ska man göra för att få bort detta? Är de urmakarn som gäller? Vill va rädd om bezel osv