• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reparera Camel Trophy automatisk klocka.

Charles

Omega
2-Faktor
Hej.
På detta eminenta forum finns hur mycket kunskap som helst.
Undrar var man kan reparera en gammal Camel Trophy klocka?

/ Karl
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den jag har innehåller ett miyota 8205 så det ska väl inte vara omöjligt. Står det inte Swiss made är det antagligen så i din också.
Knappast värt det ur ett ekonomiskt perspektiv. Jag skulle nog byta verket istället för att serva det.
 

rogart-63

Patek
Som mforce och ako säger så är det nog mest lönsamma att byta verket . Finns ett gäng clone verk oxå . DG2813 och ST-16?
Men du hittar troligen nåt Miyota 8205 verk på Ebay .
 

Charles

Omega
2-Faktor
Då jag är helt nybörjare på detta, får man se om det går att få liv i den igen.
Kan bli ett spännande projekt eller ett svårt pussel
 

tictac62

Cartier
Det sitter säkert ett ETA 2824, dom första verken var ett 17 stenar verk som monterades eller ev. även tillverkades i Hong Kong, och dom senare Camel hade ett 2824 verk med 25 stenar som var hel schweizisk tillverkning och montering. Lycka Till, med renovering och service på den coola Camel Trophy har själv ägt och sålde dom dom i butiken under många år!
 
Topp