Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inkluderar long stay om jag inte missminner mig.Har hört att en kryssning utanför Somalias kust ska vara riktigt bra såhär års, riktigt trevliga guider som erbjuder spontana utflyktsmål i sina båtar. Antingen det eller en matresa till Eritrea.
+1 på råbiffenSamma upplevelse för min del i Warszawa, åt på så många bra ställen. Men det gäller ju att hålla sig borta från turistfällorna med bildmenyer. Vill tipsa om råbiffen på Stary Dom som man får förbered table side, den är en upplevelse och helt magnifik
Situ är en liten mysig restaurang som serverar franskinspirerad mat. Supergod mat, bra priser och en jättetrevlig ägare.Åker till Budapest v32, några tips på bra restauranger?
Otroligt bra restaurang. Gåslevern var om möjligt ännu bättre än köttetJa det är verkligen olika, var i Riga för två veckor sedan och har hört mycket bra.
Men jag tror jag kom tillbaka deprimerad efter den resan
Apropå Warszawa så upplevde jag tvärtom maten och framförallt köttrestaurangerna (favoriten var http://www.butcheryandwine.pl/?lang=en) som fantastiskt, tror aldrig jag ätit bättre kött än jag gjorde där oavsett nivå på restaurang här hemma i Sverige.
Ett stort tack för alla tips! Nu ser det ut som att valet faller på Warszawa, men tack för all input.
Jaha - var ska man bo då? Föredrar många stjärnor, pool/spa, och ett jäkligt fräscht rum. Givetvis gärna centralt.
Tackar! Marriott är redan bokatKör Marriot och boka via deras hemsida om ni är där fredag-söndag. Kostar typ 800kr per dubbelrum och natt inklusive frukost om du är rewards member
San Sebastian i Baskien i norra Spanien, mellan Biarritz och Bilbao, i ytteränden av bergsmassivet Pyreneerna. Staden är en kopia av Rio de Janeiro. Staden och stranden är formad som en hästsko med två bergstoppar ut mot Biscaya-bukten. Hotell Mounte Igueldo på den ena bergstoppen och en stor Kristus-staty på den andra. Baskien är det mest Guide Michelin-tätaste restaurangdistriktet i Europa. Här finns det ett matkunnande och matintresse som på få andra platser. Den gamla genuina stadskärnan vid fiskehamnen får ni inte missa. Det kryllar av barer och restauranger. Eftersom staden har många musikaliska universitet finns det många skickliga musikstuderande på gator och spelandes i barer på kvällarna. Det finns också konstskolor som sätter sin prägel i den offentliga miljön. Studenter i konst och musik som spelar cello, gitarr, fiol m.m. och andra målar längs gatorna och i de små gemytliga barerna. Atlanten visar sina krafter när den når kusten. Atlantens enorma djup tvingar upp vattenmassorna via kontinentalsocklar utanför kusten till ca 100 m innan det når de kraftiga pirerna. Det är inte konstigt att Biscaya-bukten är ökänd bland sjöfarare. Det finns gott om öl, ETA-terrorister, mat och affärer också för den som ser det som livets mening. Stora musikfestivaler brukar hållas på sommarhalvåret där scenerna är uppbyggda på pirer med Atlanten långt under. Klimatet är som Sverige, vilket innebär att det inte är lika solsäkert som Costa del sol och Kanarieöarna men i motsats känner man att man lever på riktigt här.Vartannat år åker barndomsgänget på en liten weekend utomlands och i höst är det återigen dags. Den här gången tänkte jag att vi skulle åka till ett mer oväntat ställe än de vanliga (Berlin, Milano, London, etc) och jag tänkte kolla om det finns några beresta bröder som kan tipsa om vilken europeisk "stor"stad som är mest bang for the buck?
Kraven är relativt enkla: man ska kunna flyga direkt från Malmö/Köpenhamn och Stockholm, det ska finnas schysta hotell, bra mat och dryck och ett schyst nattliv. Okej shopping protesterar ingen emot. Tanken är att vi åker sent i september eller tidigt i oktober och vi lär vara sex till åtta pojkar i ålderskategorin 37-39. Just nu leder Gdansk/Sopot med Budapest och Bukarest på delad andraplats.
Där är kravbilden; vad har ni? Skjut.