• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Resa till Florida med familj eller tips på annan resa

Det gäller att resa när ungarna är små på USA-trippar för när de blir äldre kostar de mer......;)
USA är dessutom så kul för där kan man köpa så mycket också....pappa betalar....:rolleyes:

Precis som jag sa tidigare så är det inte speciellt billigt, parkerna tar bra betalt och hotellfrukost tycks inte vara speciellt vanligt. Sista stoppet för oss innan flyget hem var Miami Beach och där kan man glömma att äta billigt, dock behöver man inte gå hungrig från middagsbordet speciellt ofta.. :rolleyes:

När du blivit trött på allt kommersiellt med ungarna och behöver lite tid för dig själv rekommenderar jag att du tar färjan till Jamaica och har lite skoj!

Inser att man gjort ett misstag med att skaffa barn om man tänker resa. Var i USA samt karibien med sambon för två år sedan och vi levde verkligen bra och bodde bra (inget lyx men ändå bra) vi la nog max 50 all in all under 3 veckor då var det som sagt kryssning, parker bil och mycket körande samt god mat på kvällarna. Läser nu att folk snackar 100k det finns ju inte en chans i helvete man kan lägga de pengarna på någon veckas semester!
Ja det är en grym skillnad på att resa 2 vuxna och som barnfamilj. Dubbelrum är det mycket bättre utbud på. Sen gör man helt andra saker.

USA och Florida är helt fantastiskt, både med och utan barn, underbart klimat I princip året runt, sommaren kan vara lite för varmt I våra mått mätt.
Sist gjorde vi det väldigt enkelt för oss, ringde ett av de stora resebolagen kolla tex med Viing eller nåt, (de har hyffsade priser och man kan sätta ihop paket själv)
Boka flyg och hotel, åker man med Barn så rekomenderar jag ett lägenhetshotell, och man behöver ju inte bo mitt på South Beach.
Kolla lite billigare hotell runt Fort Lauderdale eller kanske Lauderdale by the sea. Man bor på samma starnd även där, lite billigare, lite lugnare och lite mindre hippt.
Ju närmare Miiami och south beach, ju dyrare.
då kan man fixa lite frukost, ev Lunch etc själv.
Hyr bil och ha den hela vistelsen, plocka ut den och lämna den på flygplatsen, funkar kanon, bil är billigt att hyra I USA och det är lätt att köra.
Vill man inte åka till de stora parkerna i Orlando så ta en sväng till Key West, stanna på vägen och bada med delfiner.
Glöm inte en tur till Everglades och aligatorsafari, både vuxna och barn älskar airboat I träskmarkerna :)
Ta bilen till de fräcka stränderna nere i Miami,
Bra shopping på Sawgrass eller Aventura mall, jag rekomenderarar dock Aventura, ligger på väg ut tiill flygplatsen, lite mindre lite lugnare och llite finare märkesbutikker, (men det är väl som smaken) Kanske ett par dagar med en kryssning I karibien :)

Ha en trevlig resa

Tillbaka
Topp